00:25|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1400 - 11:40
کد خبر: 17688
یادداشت

دغدغه مهم این روزهای نمایندگان مردم در مجلس؛ صیانت از فضای مجازی مقدم بر صیانت از معیشت مردم!

مجلسی ها در روزهایی به سراغ مسدودسازی فضای مجازی درکشور رفتند که از یک طرف کشور درگیر کرونا و عواقب ناشی از این ویروس منحوس است و از طرف دیگر مردم نیز درگیر شرایط و بحران اقتصادی حاکم بر جامعه هستند، در این میان نمایندگان که به اصطلاح نماینده مردم در مجلس می باشند به جای حل مشکلات اقتصادی و صیانت از معیشت مردم به فکر صیانت از فضای مجازی هستند!
دغدغه مهم این روزهای نمایندگان مردم در مجلس؛ صیانت از فضای مجازی مقدم بر صیانت از معیشت مردم!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، مجلسی که مدعی حل مشکلات معیشتی بود، این روزها دغدغه اش فضای مجازی و اینترنت و محدودسازی این فضا برای مردم شده است. آن هم درست در روزهایی که وضعیت معیشتی بسیاری از مردم در گرو همین فضای مجازی است و قطعا به دنبال تصویب این طرح بسیاری از کسب و کارهای مجازی به کما خواهند رفت.

متاسفانه  زمزمه ها تبدیل به واقعیت شد و طرحی که تصور می شد با مخالفت نمایندگان بخاطر اعتراضات مردم همراه شود، در نهایت روز گذشته در یک تصمیم ناگهانی کلیات طرح موسوم به صیانت را در یک جلسه کوتاه با ۱۸رای موافق و یک رای مخالف تصویب کردند تا اولین گام برای محدودسازی فضای مجازی درکشور برداشته شود.

هر چند برخی از حامیان این طرح برای کم کردن انتقادات گسترده کاربران می‌گویند قرار نیست سرویس‌های مورد استفاده مردم فیلتر شود اما شواهد و قرائن مسائل دیگری را نشان می‌دهد. در حرف و صحبت گفته می‌شود خبری از فیلترینگ نیست اما درصورت تصویب این طرح عملا راه برای فیلترینگ گسترده و دیوار کشیدن به دور شبکه ارتباطی کشور به‌صورت قانونی مهیا می‌شود.

حال سوال اینجاست نمایندگانی که قرار بود در مجلس نماینده مردم باشند و از حقوقشان دفاع کنند و  با کسب آراء از همین مردم وارد مجلس شده اند، نمی توانستند در برابر تصویب چنین طرحی که باعث بیکاری هزاران نفر می‌شود مخالفت کنند؟!

متاسفانه در استان آذربایجان غربی نیز از میان تمامی نمایندگان این استان فقط اسم یک نفر جزء مخالفان این طرح به چشم میخورد و این امر حکایت از این دارد که نمایندگان این استان دغدغه مردم را ندارند و بیشتر از اینکه به فکر منافع مردم باشند به فکر منافع خود هستند!

اینجاست که باید به این واقعیت اعتراف کنیم و بگوییم برخی از نمایندگان مجلس در واقع نماینده تام الاختیار دولت هستند نه مردم!

شیرین شریفی


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

کلام حق
1400/12/04 - 15:04

باسلام سران ومقامات به فکر همه چی هستن الا معیشت مردم