09:01|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 01 اسفند 1400 - 09:23
کد خبر: 17671

میزبانی ارومیه در والیبال جام باشگاه‌های آسیا بلاتکلیف ماند/ مسئولان شهری عقب کشیدن

در حالی که باشگاه آذرباتری ارومیه اعلام کرده بود که در صورت عدم میزبانی شهرداری ارومیه می‌تواند در رقابت‌های والیبال جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند اما اخیرا با کنار کشیدن این باشگاه نیز میزبانی ارومیه بلاتکلیف مانده است.
میزبانی ارومیه در والیبال جام باشگاه‌های آسیا بلاتکلیف ماند/ مسئولان شهری عقب کشیدن

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از ارومیه، همه چیز از آنجا آغاز شد که فدراسیون والیبال کشورمان به سبب بدهی باشگاه شهرداری ارومیه به چند بازیکن و مربی خارجی که از سال 93 باقی مانده و سبب شکایات آنان شده بود، اجازه میزبانی در مسابقات والیبال جام باشگاه‌های آسیا را پیدا نکرد و این موضوع در گرو پرداخت بدهی‌ها و رضایت این بازیکنان و مربیان گذاشته شد.

اما با توجه به مبلغ بسیار بالای بدهی و همچنین عدم تامین مبلغ توسط شهرداری ارومیه، باشگاه آذرباتری ارومیه نیز که در لیگ برتر حضور دارد اعلام کرد که می‌تواند تیمش را در قالب تیم شهرداری ارومیه در این مسابقات به میدان بفرستد.

حتی مدیرعامل و سرپرست این باشگاه اعلام کردند که در صورت عدم امکان میزبانی تیم شهرداری ارومیه، تیم آذرباتری نیز می‌تواند میزبان این رقابت‌ها که اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود باشد.

میزبانی برای شهر ارومیه حیاتی و حیثیتی است

در آن سو نیز مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌ غربی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم تاکید کرده بود که این میزبانی برای ارومیه حیاتی و حیثیتی است و به همین سبب چندین مرتبه در مکاتبه با شهرداری و شورای شهر ارومیه خواسته است که مطالبات مربیان و بازیکنان خارجی را پرداخت کرده تا تیم شهرداری ارومیه بتواند میزبان این رویداد ورزشی باشد.

همچنین کیومرث پورایراندوست به صراحت اعلام کرده بود که شهر ارومیه میزبان این رقابت‌های بین‌المللی خواهد شد.

در این راستا رئیس شورای شهر ارومیه با اشاره به شرط فدراسیون والیبال برای میزبانی باشگاه شهرداری ارومیه در بازی‌های والیبال جام باشگاه‌های آسیا اظهار داشت: تا زمانی که این بدهی پرداخت نشود این باشگاه حق میزبانی ندارد.

شهرداری ارومیه قادر به پرداخت بدهی نیست

حجت الاسلام محمد خلیل‌پور گفت: مبلغ بدهی بسیار بالا است و در این شرایط اقتصادی، بی‌تردید پرداخت این مقدار بدهی امکان‌پذیر نیست.

در حالی که سرپرست باشگاه آذرباتری ارومیه پس از آخرین بازی لیگ برتر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به صراحت اعلام کرد که تیم آذرباتری به عنوان نماینده ارومیه در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا بازی می‌کند اما اخیرا مدیرعامل باشگاه آذرباتری ارومیه در نامه‌ای به فدراسیون والیبال بر عدم میزبانی این باشگاه تاکید کرده است.

آیدین وحدت‌طلب در این نامه اظهار داشته که "به هیچ عنوان امکان میزبانی مسابقات قهرمانی والیبال آسیا برای این باشگاه مقدور نیست".

وی در رابطه با علت عدم پذیرش میزبانی اظهار داشت: این باشگاه از ابتدا اعلام کرده بود که در قالب شهرداری ارومیه می‌تواند در رقابت‌های آسیایی حاضر شود اما دوستان جلسه‌ای برگزار کرده و در آن نشست همه به نوعی از میزبانی عقب‌نشینی کردند.

هیچ حمایتی از باشگاه آذرباتری برای میزبانی در جام باشگاه‌های آسیا نشد

سرپرست باشگاه آذرباتری ارومیه افزود: در آن جلسه عنوان شد که هیچ حمایتی از این باشگاه برای میزبانی در جام باشگاه‌های آسیا نکرده و تیم آذرباتری باید به تنهایی از عهده مخارج میزبانی برآید.

وحدت‌طلب بیان کرد: این میزبانی قرار بود نه برای آذرباتری بلکه برای شهر گرفته شود اما آن‌ها اعلام کردند که 3 تا 5 میلیارد برآورد هزینه میزبانی این رقابت‌ها است اما باشگاه با توجه به تبیین شرایط میزبانی توسط فدراسیون والیبال، این گونه برآورد کرد که با 10 تا 15 میلیارد تومان نیز امکان میزبانی وجود ندارد و باید هزینه بسیاری برای آن صرف شود.

وی افزود: در این راستا تنها حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌ غربی این بود که اعلام کرد فقط می‌تواند دو ورزشگاه 6 هزار نفری و 3 هزار نفری ارومیه را تجهیز و در اختیار باشگاه آذرباتری قرار دهد، در حالی که این موضوع جزو وظایف ذاتی اداره کل ورزش و جوانان است و بنابراین در این شرایط باشگاه آذرباتری نمی‌تواند با این وضعیت اقتصادی، 15 میلیارد تومان را از کار تولید گرفته و در ورزش هزینه کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید