05:01|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1400 - 13:35
کد خبر: 17653
متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

نقش آرامش در سلامت دوران بارداری و رشد جنین

یکی از مباحث جدید و جالب در تحقیقات سلامت جنین ، بررسی حالت عاطفی مادر و تاثیر آن بر جنینِ در حال رشد است. اگر مادر آرام باشد ، کودک نیز آرامش خواهد داشت.
نقش آرامش در سلامت دوران بارداری و رشد جنین

دکتر میترا حبیب‌زاده، متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با سرویس سلامت باریش نیوز، سلامت جنین و علایق او در دوران بارداری اظهار کرد: جنین در هفته های 13 تا 15 طعم های مختلف رو تشخیص میدهد، مایه آمنیوتیک طعم غذایی را که مصرف می کنید به خود می گیرد ، به همین دلیل بهتر است در دوران بارداری غذاهای سالم مصرف کنید تا در آینده فرزندانتان به تغذیه مناسب و سالم تمایل داشته باشند.

وی افزود: همچنین وقتی مادر در حال استراحت می باشد، جنین به انجام تمرینات آکروباتیک و تمرین و تجربه حرکات جدید می پردازد که برای اندام جنین و سلامت مهره های او بسیار واجب و مفید می باشد.

گیرنده های لمسی جنین از هفته 8 تا 20 شروع به رشد می کند. جنین از لمس شکم لذت برده و این یک راهکار عالی برای پیوند دادن بین جنین و پدر می باشد. موقع گوش کردن به موسیقی از کرم یا روغن ماساژ برای ماساژ دادن شکمتان استفاده کنید.

در هفته های 25 تا 26 جنین صداهای خارج از رحم را می شنود. این یک راه موثر برای ایجاد رابطه با جنین می باشد مثل خواندن کتاب با صدای بلند یا صحبت کردن با او، با گوش دادن به موسقی در مادر هورمون سروتونین تولید و باعث آزاد شدن اندروفین می شود، در نتیجه تحریک احساسات و پیشرفت مغز جنین می شود.

هورمون های خوشبختی وقتی آزاد می شوند که شما احساس خوبی دارید و لذت می برید و این احساس به جنین منتقل می شود و جنین شروع به بالا و پایین پریدن می کنید. پس تا در توان دارید برای خود لحظات مثبتی ایجاد کنید.


دکتر میترا حبیب زاده در خصوص روابط پدر و مادر و تاثیر آن بر سلامت جنین اظهار کرد: به نظر می رسد که نگرانی مداوم مادر در دوران بارداری ، موجب ترشح بیشتر هورمون هایی می شود که عامل فشار روحی هستند و بر اثر نفوذ این هورمون ها به درون جفت ،حالت مادر به کودک منتقل می شود.


پدران آینده به یاد داشته باشید که کودکان نگران و افسرده ،از مادران نگران و افسرده زاده می شوند.مادری که دوران بارداری خود را تا حد زیادی ، دور از هر گونه دغدغه و اضطراب حل نشدنی سپری می کند ، کودکی را درون خود می پروراند که او نیز فارغ از این گونه فشارهای روحی است. هر شوهر ایده آلی باید با کمک به همسر باردارش ، نگرانی های دوران بارداری او را کاهش دهد.

بهترین خوشامدگویی به کودکتان این است که او را به خانه ای بیاورید که بر پایه ازدواجی استوار و موفق بنا شده باشد. یکی از بهترین راه های ایجاد آرامش در همسرتان این است که احساس کند به او به عنوان یک شوهر و به کودکتان به منزله ی پدر دلبسته اید. علاوه بر ایجاد همبستگی با کودک پیش از تولد ، با همسرتان نیز این ارتباط و همبستگی را برقرار کنید. بارداری صرفا موقعیتی برای رشد کودکان نیست ، بلکه دورانی است که روابط بین زن و مرد نیز طی آن رشد می کند.


حبیب زاده در پایان این مصاحه اعلام کرد: مادران و پدران بهتر است نسبت به موضوع بارداری علاقه نشان داده و خود را با آن پیوند دهند :تا آنجا که میتوانید همسرتان را در معاینات پزشکی همراهی کنید. در تصمیم گیری های عمده مثل انتخاب پزشک ، انتخاب محل زایمان و انتخاب کلاس های توجیهی مربوط به زایمان شرکت کنید. مهمتر از همه این است که با همسرتان در این کلاس ها همراه شوید.بعضی از پدران ممکن است فکر کنند که این کلاس ها فقط مختص مادران است ولی در واقع حضور در این کلاس ها برای پدران نیز به همان اندازه اهمیت دارد .شما از این طریق میتوانید با تغییرات فیزیکی و احساس ایجاد شده در همسرتان در خلال دوره ی بارداری ، آشنا شوید و دریابید که چگونه میتوانید نسبت به این تغییرات حساسیت بیشتری نشان دهید.



آدرس و شماره تماس دکتر میترا حبیب زاده، متخصص، جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه

ارومیه: خیابان حسنی، روبروی بیمارستان مهزاد، ساختمان لقمان 3، طبقه 3، واحد 5

شماره تماس: 09153414736
 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید