17:12|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1400 - 13:39
کد خبر: 17615
یادداشت:

تعویق افتتاح تالار مرکزی ارومیه در ایستگاه بی تدبیری مسئولان

تالار مرکزی ارومیه که ساخت آن سال ۱۳۸۶ با هدف تامین فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های مهم فرهنگی هنری استانی و ملی و نیز فراهم کردن فضا برای فعالیت هنرمندان آغاز شد و قرار بود که در کوتاهترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد و اما متاسفانه مدت‌هاست در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و مردم این شهر بخصوص هنرمندان آن همچنان چشم انتظار افتتاح این تالار می‌باشند.
تعویق افتتاح تالار مرکزی ارومیه در ایستگاه بی تدبیری مسئولان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، پروژه ملی تالار مرکزی ارومیه که حدود 14 سال پیش کلنگ زنی شد، دارای زیربنای ۱۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع و مساحت زمین نیز ۱۲ هزار و ۳۴ متر مربع است.

تالار مرکزی ارومیه جزء هشت تالار بزرگ کشور محسوب می‌شود و ساختمان آن در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع و با ۱۸ هزار مترمربع زیربنا احداث شده است.

سالن همایش این تالار با گنجایش ۱۲۰۰ نفر در سه طبقه و با تفکیک ۶۰۰نفر در طبقه اول، ۳۰۰نفر طبقه دوم و ۲۰۰نفر در طبقه سوم است. همچنین مجهز به سن متحرک و وی آی پی یا گنجایش ۵۰۰نفر است.

این تالار با کاربری‌های مختلفی شامل نمایشنامه‌خوانی، سالن‌های گالری و نمایش و کارگاه‌های مختلف، پوشش‌دهنده مجموعه اصلی هستند و زیرزمین تالار به عنوان استفاده برای کارگاه‌های مختلف انتخاب شده است.

در واقع اگر با نگاهی واقع بینانه به عمق این موضوع بنگریم مشخص می‌شود که این پروژه نیز مانند دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام استان قربانی وعده‌های پوچ مسئولان شده است.

حال بسیار از هنرمندان این شهر چشم انتظار افتتاح تالار مرکزی ارومیه هستند تالاری که در زمان خود قرار بود بزرگ‌ترین پروژه عمرانی فرهنگی شمال غرب کشور باشد و مردم انتظار دارند که قبل از فرسوده شدن این ساختمان مسئولان تکانب بخود بدهند و در جهت تسریع افتتاح این پروژه اقدام نمایند.

نکته پایانی اینکه، در حال حاضر بزرگترین دغدغه هنرمندان این شهر کمبود فضای فرهنگی مطرح می شود اما متاسفانه همچنان بازگشایی بزرگترین تالار مرکزی شمال غرب کشور در گیر و دار تصمیم‌گیری‌های مسئولان بلاتکلیف مانده است

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

حجت
1400/11/20 - 08:53

من در همین منطقه سال81ساختمان درست کردم این مرکز در حال ساخت بود