14:19|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1400 - 11:24
کد خبر: 17612
یادداشت:

کشاورزان آذربایجان غربی، بیش از شعار به عمل واقعی مسئولان نیاز دارند

این روزها برخی از نمایندگان مجلس و مسئولان حوزه کشاورزی استان به برگزاری جلساتی در خصوص حل مشکلات کشاورزان استان و ارائه راهکارهای گوناگون می پردازند؛ اما به اعتقاد بسیاری از کشاورزان این جلسات صرفا جهت اقناع ظاهری افکار عمومی برگزار می‌شود و در نهایت هیچ خروجی مثبتی از این جلسات دیده نمی شود.
کشاورزان آذربایجان غربی، بیش از شعار به عمل واقعی مسئولان نیاز دارند


سرویس اقتصادی باریش نیوز، هر سال مشکلات فروش حصولات کشاورزی بخصوص سیب در آذربایجان غربی مانند یک زخم کهنه برپیکره کشاورزی و اقتصاد استان سرباز می‌کند و همه این مشکلات موجود بر سر راه کشاورزان نبود یک سند جامع است که از مرحله تولید تا عرضه و صادرات مسیر راه را ترسیم و تمامی عوامل تولید را در این مسیر هدایت و راهنمایی کند.

در واقع مسئولان باید به وعده هایی كه به مردم می دهند در هر شرایط عمل كنند، چرا که وعده های توخالی سبب بی اعتمادی مردم به مسئولان می شود.

امروز آنچه بیشتر از همه باغداران و کشاورزان آذربایجان غربی را می رنجاند، قیمت خرید ناعادلانه محصولات مرغوب و تفاوت قیمت آن در بازار مصرف است.

در واقع قیمت های حاکم بر بازار فروش محصولات به هیچ وجه منطقی نیست و پولی که باغداران منطقه از بابت فروش محصولات به دست می آورند در اغلب موارد کفاف یک سال زحمت و هزینه ای که برای تولید این محصول کرده است را هم نمی‌دهد.

انگار کشاورزان آذربایجان غربی به برگزاری جلسات و وعده های تکراری مسئولان عادت کرده اند و دیگر کوچکترین امیدی به این وعده ها ندارند. بنابراین آنها دیگر انگیزه‌ای برای برداشت محصولاتی که در نهایت در جایی هم به فروش نمی‌رسند، ندارند.

سخن آخر اینکه، باید خطاب به مسئولانی که فقط به برگزاری جلسات اکتفا می کنند و به خروجی این جلسات هیچ گونه توجهی ندارند گفت که یکی از معضلات اساسی  کشاورزان آذربایجان غربی، عرضه محصول به بازار است، چرا که باوجود پرداخت هزینه گزاف کارگر و دیگر هزینه های جانبی ، سرانجام باید این محصولات به‌دست دلالان برسد؛ از سویی تصمیمات متناقض مسئولان استانی نتیجه‌ای جز نابودی و سر در گمی کشاورزان ندارد و متاسفانه در این میان فقط کشاورزان زحمتکش هستند که هر ساله دچار ضرر و زیان فراوانی می‌شوند.

شیرین شریفی

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید