20:22|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1400 - 13:32
کد خبر: 17578
در آستانه انتخاب واحد؛

دانشجویان همچنان گرفتار مشکلات سامانه‌های آموزش مجازی

با گذشت دوسال از راه اندازی سامانه آموزش الکترونیک، متاسفانه این سامانه همچنان با اختلالاتی مواجه است و اعتراض دانشجویان را به دنبال دارد که نیازمند اندیشیدن تمهیدات و سیاست‌های بیشتر مسئولان این حوزه است تا بتوانند با روش‌های نوین این نقص‌ها را جبران کنند.
دانشجویان همچنان گرفتار مشکلات سامانه‌های آموزش مجازی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سامانه آموزش الکترونیک با شیوع ویروس کرونا و در پی آن راه‌اندازی سامانه آموزش الکترونیک، همچنان با ایرادات فنی بسیاری همراه بوده و دانشجویان را با مشکلات مختلفی رو به رو کرده است.

در ادامه لازم به ذکر است که از بدو راه اندازی این سامانه تمامی فرایندهای مربوط به انتخاب‌واحد، پرداخت شهریه، صدور گواهی‌های موردنیاز دانشجویان، انتقالی دانشجویان و … در آن انجام می‌شود اما این سامانه بعد از گذشت دوسال همچنان با اختلالات بیشماری رو به رو است.

با پایان یافتن امتحانات نیمسال تحصیلی دانشگاه‌ها، موعد انتخاب واحد دانشجویان برای نیمسال دوم فرا رسیده که بایستی دانشجویان در بازه زمانی مشخص شده انتخاب واحد خود را انجام دهند تا بتواند در کلاس‌های درس حضور پیدا کند.

اکنون با فرارسیدن موعد انتخاب واحد نیمسال دوم، سامانه آموزش مجازی برخی از دانشگاه ها با اختلالاتی رو برو شده و در پی این مسئله بسیاری از دانشجویان را سرگردان کرده است.

مشکلات سامانه آموزشی و دردسرهای آن برای دانشجویان به اندازه‌ای بود که طی چند روز گذشته و با توجه به اینکه زمان انتخاب واحد دانشجویان آغاز شده، تعداد کثیری از دانشجویان طی تماس‌هایی با این پایگاه خبری اظهار می‌کنند که سایت مدام خطا می‌دهد و امکان ورود به سامانه را ندارند؛ اگر چنانچه بتوانیم وارد سامانه شویم، موفق به انتخاب واحد نشده‌اند.

در ادامه شایان به ذکر است که مشکلات دانشجویان طی دو سال گذشته بارها توسط این پایگاه خبری طبق یادداشت‌هایی منعکس شده و حتی پیگیر حل مشکلات آن از سوی مسئولان دانشگاه‌ها بوده است؛ اما نه تنها کسی پاسخگوی این مسئله نبوده بلکه هر دفعه خود را تبرئه کرده و هیچ اقدامی برای حل مشکلات دانشجویان صورت نگرفته است.

کلام آخر اینکه در شان نظام آموزشی نمی‌باشد که با گذشت دو سال از فعالیت همچنان مشکلات اولیه طراحی این سامانه پا برجا باشد و انتظار می‌رود متولیان امر در راستای رفع مشکلات دانشجویان برنامه‌هایی دقیق را اتخاذ کرده و به مرحله عمل رسانند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید