08:39|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 07 بهمن 1400 - 13:11
کد خبر: 17554
یادداشت:

مناطق روستایی آذربایجان‌غربی از عدم دسترسی به اینترنت رنج می‌برند

در سال‌های اخیر استفاده از اینترنت در آذربایجان‌غربی رشد قابل‌توجهی داشته و مسئولان مربوطه بارها برای فراهم‌کردن زیرساخت‌های این حوزه را وعده‌ داده‌اند که تجهیز روستاها به امکانات مطلوب یکی از مهم‌ترین این وعده‌هاست که هموارد مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفته و اعتراض افراد را به دنبال داشته است.
مناطق روستایی آذربایجان‌غربی از عدم دسترسی به اینترنت رنج می‌برند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه با پیشترفت جوامع، اینترنت نقش بسزایی را در زندگی افراد ایفا می‌کند و در واقع راه ارتباطی یک ملت با یکدیگر در بستر فضای مجازی محسوب می‌شود.

طی سالهای اخیر در آذربایجان‌غربی توسعه اینترنت رشد فزاینده‌ای به خود گرفته و با شیوع ویروس کرونا در این استان اکثریت افراد در بستر اینترنت و شبکه مخابراتی توسعه‌یافته فعالیت می‌کنند.

در واقع می‌توان گفت در دورانی که دسترسی به اینترنت و استفاده از آن یک ضرورت برای یک جامعه محسوب میشود بایستی اقدامات لازم برای دسترسی همگان به آن انجام گیرد و از سوی دیگر نیز سرعت و کیفیت اینترنت این روزها به یکی از بزرگترین دغدغه‏ های روزمره برای مردم روستاها تبدیل شده است.

اما علیرغم رشد و توسعه شبکه اینترنت در آذربایجان‌غربی، در حال حاضر تعداد کثیری از روستاهای این استان از خدمات اینترنت بهرمند نیستند و در آن بخش‌هایی که از خدمات اینترنتی بهرمند هستند، کاستی‌هایی وجود دارد که همواره مورد بی‌توجهی مسئولان ذیربط قرار دارد.

طبق پیام های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند که در طول روز با قطعی اینترنت روبه رو هستند و پوشش دهی که د ر آن منطقه صورت گرفته اصولی نبوده و تنها با اپراتور خاصی می‌توانند از داشتن اینترنت بهره‌مند شوند.

درحال حاضر مسئله اینترنت به یک مشکل اساسی اما فراموش شده در سطح استان تبدیل شده است و انتظار می‌رود این مسئله مورو توجه مسئولین ذیربط قرار گرفته و در دولت تدبیر و امید این مشکل مرتفع گردد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید