12:58|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 07 بهمن 1400 - 12:44
کد خبر: 17553
باتوجه به قرارگرفتن ارومیه در وضعیت زرد کرونایی؛

بازگشایی مدارس، بستری برای جولان امیکرون در میان دانش‌آموزان

با قرارگرفتن ارومیه در وضعیت زرد کرونایی و جولان امیکرون در سطح شهر، نگرانی‌ والدین برای حضور فرزندانشان در مدارس بیش از پیش شده و خواستار تجدیدنظر مسئولان در این باره می‌باشند.
بازگشایی مدارس، بستری برای جولان امیکرون در میان دانش‌آموزان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با وجود هشدارها در مورد وقوع موج ششم کرونا در آذربایجان‌غربی، در برنامه بازگشایی مدارس در بهمن ماه سال جاری تغییری ایجاد نشده و مسئولین مربوطه همچنان از حضوری شدن مدارس خبر می‌دهند؛ این در حالی است که علاوه بر والدین، تعدادی از مدیران مدارس نیز در مورد کمبود زیرساخت ها و تجهیزات مدارس در مقابل سویه جدید کرونا ابراز نگرانی کرده‌اند.

با توجه به پیام ها و تصاویر دریافتی از سوی مخاطبان میتوان گفت که کلاس‌های درس تهویه مناسب ندارند و طبق گفت برخی از کارشناسان بازگشایی مدارس در حالی که دانش آموزان به طور کامل واکسینه نشده و دو دوز واکسن را دریافت نکرده‌اند، یک ریسک می‌باشد که هر لحظه می‌تواند جان آنان را به خطر اندازد.

متاسفانه در بسیاری از مدارس سطح شهری ارومیه، نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به طور دقیق صورت نمی‌گیرد و این موضوع بیش از پیش بر نگرانی والدین افزوده است و موجب اعتراض آنان در این زمینه شده است.

در این رابطه لازم به ذکر است که با توجه به افزایش همه‌گیری امیکرون بایستی موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت شود که متاسفانه زیر ساخت‌های مدارس ما به گونه‌ای است که امکان رعایت این موارد وجود ندارد.

از اعلام بازگشایی مدارس شاهد تماس‌های گسترده والدین با پایگاه خبری باریش نیوز در خصوص بازگشایی‌های بی‌رویه و غیراصولی مدارس هستیم که خواستار تجدید نظر مسئولان مربوطه در این زمینه هستند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

مهدی باقری
1400/11/08 - 01:40

باید مدارس تعطیل بشه