13:59|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 06 بهمن 1400 - 11:27
کد خبر: 17544
حرکتی حرفه‌ای از سوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای؛

فریب مردم با وعده ای به نام تخفیف!

این روزها وارد فروشگاه‌های زنجیره‌ای که می‌شویم بین قفسه‌ها اجناسی با تخفیف‌هایی ویژه به چشم می‌خورد، اما با کمی دقت و تامل، متوجه می‌شویم که قیمت‌ها غیرمنطقی و تازه با تخفیف به قیمت بازار می‌رسد.
فریب مردم با وعده ای به نام تخفیف!


سرویس اقتصادی باریش نیوز، فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سال‌های اخیر روندی رو به رشدی را در کلانشهر ارومیه به دنبال داشته که به‌دلیل ماهیتی که دارند در صورت رعایت ضوابط و محاسبه سود منطقی می‌توانند در تنظیم و تعدیل قیمت در بازار تأثیر قابل توجهی داشته باشند، اما شواهد و پیامهای مردمی حکایت از آن دارد که برخی فروشگاه‌ها فقط سودجویی خود را در نظر گرفته و روز به روز با ترفند تخفیفات بالا، گرانفروشی کرده و از اعتماد مردم می‌کاهند.

بر اساس گفته مخاطبان باریش نیوز، طی روز‌های اخیر با مراجعه به یکی از فروشگاه‌های سطح شهر و خرید یک محصول و با اعلام اینکه خرید دوم با 40 درصد تخفیف همراه است، کالای مورد نظر را خریداری کردم اما هنگام پرداخت مبلغ نه تنها تخفیفی اعمال نشد بلکه کالای دوم هم با همان قیمت محاسبه شد که علنا با سوءاستفاده از اعتماد مردم به تخفیف‌های متقلبانه و کار گرانفروشی خود ادامه می‌دهند.

این روزها فارغ از گرانی های افسار گسیخته، آنچه شرایط را وخیم تر کرده است ، نظارت ضعیف ارگانهای مربوطه بر بازار است، به گونه ای که سبب شده بسیاری از سودجویان از این شرایط نابسامان اقتصادی و عدم نظارت جدی، به نفع خود استفاده کنند و در این میان مردم بیشترین آسیب را دیدند.

این فروشگاه‌ها در حالی دم از تخفیف می زنند که قیمت های فروش شان با دیگر مراکز تفاوت چندانی ندارد و گاهی یکسان و حتی بیشتر است، ماجرایی که کارشناسان دلیل آن را عدم نظارت ارگانهای مربوطه عنوان می‌کنند، مشکلاتی که صدای مردم را درآورده است.

بسیاری از مخاطبان در تماس با این پایگاه خبری از تداوم این تخلفات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داده و ضمن ارسال فاکتور خرید خواستار برخورد جدی دستگاه‌های نظارتی شده است.

سخن آخر اینکه، در واقع  توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به شیوه موجود موجب می‌شود که هدف اصلی ایجاد این فروشگاه‌ها که کوتاه شدن زنجیره تأمین با حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت تمام‌شده کالا برای مصرف‌کننده بوده است تحقق نیابد، متاسفاته در حال حاضر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اجناس نه تنها باقیمت کمتر به‌دست مردم نمی‌رسد بلکه با اعلام تخفیفات غیرواقعی مردم دچار فریب نیز می‌شوند.

شیرین شریفی


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید