13:54|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 05 بهمن 1400 - 10:18
کد خبر: 17536
یادداشت:

گرانی لوازم خانگی؛ چالشی پیش‌روی جوانان در مسیر ازدواج

در روزهایی که کرونا شرایط معیشتی سختی را برای مردم به وجود آورده، گرانی هم چاشنی این روزهای افراد شده و با افزایش ساعتی قیمت لوازم خانگی نه تنها کمر مردم زیر بار آن نه تنها خم شده بلکه رغبت جوانان را برای امر ازدواج نیز کاهش داده است.
گرانی لوازم خانگی؛ چالشی پیش‌روی جوانان در مسیر ازدواج

سرویس اقتصادی باریش نیوز، گرانی لوازم خانگی موضوعی است که طی سالهای اخیر نقل محافل شده و رکودی بی‌سابقه را در بازار لوازم خانگی به ارمغان آورده است که می‌توان بی‌ثباتی قیمت ارز و ریزش کم سابقه ارزش ریال و کاهش قدرت خرید مردم به همراه فراگیری تحریم‌ها و توقف واردات را از عوامل دنباله دار رکود در بازار لوازم خانگی عنوان کرد.

این روزها با گذر از بازار با افزایش قیمت لوازم خانگی و دیگر اجناس مورد نیاز برای زندگی روبه خواهیم شد که این عوامل را می‌توان یکی از دغدغه‌های جوانان برای ازدواج تلقی کرد بطوریکه آنان می‌گویند با این گرانی حتی نمی‌توان از پس مخارج خود برآمد چه برسد به تشکیل خانواده. 

در ادامه لازم به ذکر است که سالهاست دولت اجرای طرح حمایت کالای ایرانی را اعلام می‌کند اما ای کاش قیمت کالاهای ایرانی طوری بود که لااقل با وام ازدواج چند میلیونی جوانان می‌توانستند چند قلم کالای ضروری برای تشکیل یک زندگی را تهیه کنند. 

متأسفانه زمینه حمایت از جوانان با شرایط و وضعیت اقتصادی موجود قابل قبول نیست و به صراحت می‌توان بیان کرد که با توجه به این شرایط آنان برنامه‌ای برای آینده خود نداشته و با ارسال پیام‌هایی به این پایگاه خبری اظهار می‌کنند که مگر حقوق ما‌چقدر است که هم اجاره خانه را بپردازیم هم قبض آب و برق و تلفن هم قسط وام و خورد و خوراک را؟

از سوی دیگر، به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و رکودی که بر بازار حاکم است، بسیاری از فروشندگان لوازم خانگی به مرز ورشکستگی رسیده و به ناچار به فکر شغلی دوم برای امرار معاش خود هستند. 

در ادامه شایان به ذکر است که متاسفانه در میان اکثریت افراد و مراجعه کنندگان به بازار هنوز اعتماد به لوازم خانگی خارجی بیشتر از تولیدات داخلی بوده و ترجیح خانواده‌ها خرید تولیدات خارجی است، اما سر به فلک کشیدن قیمت‌ها این امکان را از بسیاری از خانواده ها سلب کرده و بسیاری از والدین را در خرید جهیزیه شرمنده فرزندشان کرده است. 

در هر حال این روزها گرانی به معضلی بزرگ برای همه آحاد جامعه تبدیل شده است و در این میان تنها جای خالی نظارت و جلوگیری از گرانفروشی در راستای حل مشکلات معیشتی مردم به چشم می‌خورد و افراد خواستار رسیدگی و حمایت‌های لازم توسط دستگاه‌های اجرایی و متولیان مربوطه برای بهبود وضعیت زندگی خود هستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید