06:56|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 04 بهمن 1400 - 12:59
کد خبر: 17533
یادداشت:

سرعت‌گیرهای غیراستاندارد، مهمترین عامل تصادف و خسارت به خودروها در ارومیه

افزایش روز افزون و قارچ گونه سرعتگیر های غیر استاندارد و غیر فنی در سطح شهر ارومیه نه تنها آرامش را از روح و روان شهروندان گرفته، بلکه به افزایش میزان ترافیک و افزیش تصادفات نیز کمک کرده است.
سرعت‌گیرهای غیراستاندارد، مهمترین عامل تصادف و خسارت به خودروها در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها ایجاد سرعت‌گیرهای نامناسب و جدید که عاری از هرگونه رنگ آمیزی مشخص بر روی آنها است تبدیل به معضلی برای مردم و رانندگان شهر ارومیه شده است

سرعت‌گیر یا سرعتکاه به عنوان یکی از ابزارهای کنترل سرعت در نقاط مختلف دنیا شناخته شده و در کشورما هم بطور گسترده درحال استفاده است.
 
اما با این وجود اگر استانداردهای لازم در نصب  این سرعتگیرها رعایت نشود یا مکان یابی اش صحیح نباشد نه تنها اثرگذاری مثبت نداشته بلکه باعث ایجاد خسارات مالی وجانی هم می شود.

در واقع با توجه به بحران‌های اقتصادی حاکم بر جامعه خسارت‌هایی که به دلیل این سرعتگیرها به خودروها وارد می‌شود به دردی مضاعف برای رانندگان شهر تبدیل شده است.

افرادی که به خیابان‌های ارومیه آشنا نیستند وقتی از سرعت گیرهایی رد می‌شوند که به دلیل نداشتن رنگ آمیزی تشخیصشان از سطح خیابان سخت است به مشکل برمی خورند و بسیار عجیب است که در حین نصب به این مسائل توجهی نشده است!


علاوه بر اینها وجود سرعت‌گیرها موجب آسیب دیدن جلوبندی، سیستم ترمز و کلاچ خودرو ها و وسایل نقلیه می شود، همچنین باعث ایجاد خطر جدی برای موتور سواران و دوچرخه سواران به دلیل نداشتن تعادل کافی و نیز گسیل شدن ترافیک به محله های اطراف خیابان هایی که در آن سرعت گیر وجود دارد خواهد شد.

وقت آن رسیده است تا متولیان امر نسبت به جمع‌آوری سرعت‌گیرهای غیر استاندارد سطح شهر هرچه سریع‌تر اقدام کرده و با راهکارهای مناسب و مطابق با استانداردهای جهانی نسبت به نصب سرعتگیرهای استاندارد اقدام نمایند و بایستی به صورتی کاملاً مهندسی و استاندارد طراحی و اجرا شوند چرا که در صورت عدم اجرای مناسب و استاندارد، نه تنها این سرعت گیرها در روانی ترافیک مؤثر نخواهند بود، بلکه خود می‌توانند به معضلی برای شهر تبدیل شوند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید