19:07|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 03 بهمن 1400 - 13:35
کد خبر: 17528
یادداشت:

عدم نظارت؛ مهم‌ترین عامل بی‌کیفیتی نان در ارومیه

یکی از دغدغه‌های مهم مردم در کلانشهر ارومیه، کیفیت نامرغوب نان در سطح شهری و زیرسایه عدم نظارت مسئولان می‌باشد؛ بطوریکه در اکثر نانوایی‌های ارومیه نان‌های بی‌کیفیتی پخت می‌شود که از کمترین کیفیت برای مصرف‌کنندگان برخوردار نیست.
عدم نظارت؛ مهم‌ترین عامل بی‌کیفیتی نان در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، نان به عنوان اصلی‌ترين محصول غذايی در سبد هر خانوار محسوب می شود و بهبود کیفیت آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است دارد که متاسفانه طی چند سال اخیر به بهانه‌های مختلف شاهد افت کیفیت آن بوده‌ایم.

بنا به اظهارات مخاطبان این پایگاه خبری، نان در سبد غذایی ما جایگاه ویژه‌ای دارد، ولی متاسفانه نبود نظارت مسئولان بر نانوایی‌های سطح شهری باعث شده کیفیت نان پایین باشد؛ مسئله دیگر اینکه در برخی از نانوایی شهر شاهد کم فروشی نان هستیم و نان‌های لواشی به شدت نازک هستند و با دست زدن به یک عدد از آن‌ها، نان‌ها خرد می‌شود.

متاسفانه شواهد حاکی از آن است که برخی نانوایی‌ها، نان ساده در اختیار مشتری نمی‌گذارند و خرید نان کنجدی یا بزرگ را با قیمتی گرانتر برای مشتریان خود اجباری کرده‌اند.
در همین رابطه با وجود مطرح نمودن این موضوع و شکایت‌های مردمی توسط این پایگاه خبری از این موضوع به دستگاه‌های متولی هیچ تغییری در قیمت محصول این نانوایی‌ها ایجاد نشده است و آنان همچنان به گرانفروشی خود ادامه می‌دهند.

مواردی هم وجود دارد که نانواها از ارائه نان به شهروندان سرباز می‌زنند و سوالی که در پی این موضوع ذهن آنان را درگیر می‌کند این است که سهمیه آردی که دولت در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌دهند چه می‌شود؟ اگر نانی در تنور آن‌ها نیست پس چرا نانوایی همیشه باز است؟ اگر هم نان پخت می‌شود نان‌ها به کجا می‌روند؟ در جواب این سوالات بایستی گفت که برخی از نانوایی‌های سطح شهری به ازای عرضه مستقیم نان به مردم، به خواربارفروشی‌ها عرضه می‌کنند تا سود بیشتری عایدشان شود.

حالا مشخص نیست چه کسی باید پاسخگوی این وضعیت و آشفتگی در بازار نان باشد؛ چراکه با وجود پیگیری‌های مکرر هیچ یک از مسئولان ذیربط حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشده‌اند.

در ادامه شایان به ذکر است که قریب 2 سال است که بازرسان نظارتی حقوقی دریافت نکرده اند که به صراحت می‌توان گفت نهادی که حقوق کارمندش را پرداخت نکند یقینا نمی‌تواند پاسخگوی اعتراضاتی باشد که شهروندان مطرح می‌کنند.

سخن آخر اینکه انتظار می‌رود نظارت دقیق‌تری در خصوص عرضه نان به مردم با قیمت استاندارد صورت گیرد؛ چرا که سابقه این صنف نشان می‌دهد که می‌توانند در شرایط فعلی بهانه‌ خوبی هم برای تخلفات خود داشته باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید