14:47|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 02 بهمن 1400 - 13:27
کد خبر: 17524
یادداشت:

انتقال ضایعات‌فروشان ارومیه به خارج از محدوده شهر؛ وعده‌ای فراموش شده از سوی مسئولان شهری

متاسفانه وضعیت ورودی‌های شهری ارومیه به هیچ وجه مناسب نیست و تاکنون علی رغم پیگیری‌های این پایگاه خبری مبنی بر ساماندهی و انتقال ضایعات فروشان به خارج از محدوده شهری، اما باز هم شاهد بی‌توجهی مسئولان شهری و نواقصات بسیاری در این زمینه هستیم که گلامندی شهروندان را بدنبال دارد.
انتقال ضایعات‌فروشان ارومیه به خارج از محدوده شهر؛ وعده‌ای فراموش شده از سوی مسئولان شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ورودی هر شهر بیانگر هویت شهری و فرهنگ شهروندان آن می‌باشد که با ایجاد فضای مناسب و ... می‌توان چهره زیبایی را برای شهر به ارمغان آورد که متاسفانه این امر سالهاست در ورودی‌های کلانشهر ارومیه به هیچ وجه رعایت نشده و منظره زشتی از شهر را برای هر رهگذری نمایان می‌کند.

با گذر از ورودی‌های شهری ارومیه وجود مغازه‌های ضایعات، درب و پنجره‌های کهنه، نگهداری احشام و ... به وضوح مشاهده می‌شود که گلایه اکثریت شهروندان را بدنبال دارد.

مسئله دیگری که بایستی عنوان شود این است که متاسفانه وجود مغازه‌های ضایعات فروشی در خیابان خرمشهر از جمله چالش‌های اساسی در کلانشهر ارومیه است که با وجود انتقادات ساکنین آن منطقه هنوز اقدام عملی برای انتقال ضایعات فروشان به خارج از محدوده شهر ارومیه صورت نگرفته است.

در ادامه لازم به ذکر است که ظاهرا ارگان‌های مربوطه و متولیان امر این قسمت‌های شهر را فراموش کرده‌اند که تاکنون هیچ اقدامی در جهت ساماندهی مشاغل مزاحم انجام نداده‌اند.

بر اساس قانون نباید هیچ ضایعات‌فروشی در محدوده شهر وجود داشته باشد اما اینک شاهد هستیم که این مراکز با وجود آلودگی‌های بصری، محیط ‌زیستی و به خطر انداختن سلامت شهروندان همچنان در داخل محیط شهری به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

سالهاست با وجود انتقادات شهروندان هنوز اقدام عملی برای انتقال ضایعات فروشان به خارج از محدوده شهری در کلانشهر ارومیه صورت نگرفته است و این مسئله بارها توسط مسئولین شهری ارومیه مطرح شده و جلساتی در این راستا برگزار شده است که متاسفانه تاکنون هیچکدام از وعده‌های آنان عملی نشده و صرفا در حد یک سخن باقی مانده است.

سخن آخر اینکه انتظار می‌رود ارگان مربوطه با مشخص‌کردن مکان‌هایی ثابت اقدام به جمع‌آوری انبارهای ضایعاتی در کمربندی و خیابان خرمشهر ارومیه کرده و افراد را در کسب روزی حلال یاری رساند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید