16:53|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 30 دی 1400 - 13:41
کد خبر: 17514
یادداشت:

تبلیغات، مهمان ناخوانده دیوارهای شهر

متأسفانه سالهاست شاهد رواج پدیده زشت دیوار نویسی بر روی دیوارهای کلانشهر ارومیه هستیم که این موضوع به دلیل عدم برخورد جدی مسئولین شهری در این زمینه و بی‌توجهی نسبت به فرهنگسازی در بین شهروندان، روز به روز در سطح شهری افزایش می‌یابد.
تبلیغات، مهمان ناخوانده دیوارهای شهر

سرویس اجتماعی باریش نیوز، متاسفانه سالهاست با گذر از کوچه پس کوچه‌های شهر شاهد نوشتن مطالب زیادی بامضمون‌های گوناگون بر روی دیوارهای سطح شهری هستیم که بعنوان عمل ناخوشایندی که موجب زشت کردن منظرعمومی و آلوده ساختن فضای شهر محسوب می‌شود.

امروزه دیوارنویسی محدود به دیوارهای شهر نمی‌شود بلکه گاهی شاهد هستیم که روی سطل‌های زباله شهری، بلوک‌های بزرگ وسط خیابان‌ها و حتی درب منازل می‌توان انواعی از نوشته‌های گوناگون را دید که مشکلی فرهنگی بشمار می‌آید.
نازیبایی شهر
در بعضی مواقع نیز دیوارنویسی‌ها بدور از بحث تبلیغات توسط برخی افراد و بخصوص جوانان انجام می‌گیرد و بیشتر جنبه شخصی دارند که بایستی راه حلی برای رفع این مشکل توسط متولیان امر پیدا گردد. 

در واقع می‌توان گفت افرادی که همواره به دنبال تبلیغات همیشگی و کم هزینه هستند که تنها با تهیه یک اسپری رنگی و بدخط به جان دیوارهای شهر می‌افتند که بر خلاف اظهارات مسئولین مربوطه تاکنون در برخورد با این معضل فراگیر، اقدامی انجام‌نشده و این چالش‌ها همچنان بر روی دیوارهای سطح شهری ارومیه خودنمایی می‌کنند.

بر اساس ماده ۹۲ قانون شهرداری، نوشتن هر نوع مطلب یا الصاق هر نوشته‌ای بر روی دیوارهای شهر ممنوع است مگر در محل‌هایی که شهرداری برای نصب و الصاق اعلانات مشخص کرده است.

در ادامه شایان به ذکر است که امروزه با پیشرفت جوامع و رغبت مردم به استفاده از فضای مجازی، موثرترین راه در جهت تبلیغات را می‌توان فضای مجازی و یا رسانه‌ها اعلام کرد.

سخن آخر اینکه انتظار می‌رود ارگان‌های مربوطه و متولیان امر در این زمینه با اتخاذ تدابیر مناسب برخورد قاطعانه‌ای با متخلفین و تبلیغ‌کنندگان و زیباسازی مناظر و دیوارهای شهری با طرح‌های زیبا، مانعی برای رشد روز افزون این پدیده ناپسند در سطح شهری باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید