13:32|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 30 دی 1400 - 13:33
کد خبر: 17513
یادداشت:

ارومیه شهری در تصرف سرعت‌گیرهای غیراستاندارد

نصب سرعت‌گیر به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های کنترل سرعت خودروها به شمار می‌آید که کمتر کوچه و خیابانی در ارومیه پیدا می‌شود که از داشتن این سرعت‌گیرها محروم باشد، سرعت‌گیرهایی که غیر استاندارد بوده و همواره اعتراض شهروندان را بدنبال دارد.
ارومیه شهری در تصرف سرعت‌گیرهای غیراستاندارد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سالهاست که عدم استاندارد در نصب این سرعتگیرها در سطح شهر ارومیه، تبدیل به معضلی برای شهروندان شده که مشکلاتی را نیز برای آنان بوجود آورده است.

متاسفانه سرعتگیرهای سطح شهری ارومیه در حالی نصب شده‌اند که نه از معیارهای استاندارد برخوردار هستند و نه علایمی مانند رنگ و تابلو برای آگاه شدن رانندگان در نزدیکی آن وجود دارد.

بارها در سطح شهر شاهد این مسئله بوده‌ایم که استاندارد نبودن سرعتگیرها موجب شده رانندگانی که در این مسیر تردد می‌کنند بدون آگاهی از وجود چنین مانعی، نسبت به کاهش ناگهانی سرعت اقدام کنند که منجر به وقوع تصادفات زیادی می‌شود.

طی سالهای گذشته سرعتگیرهای پلاستیکی در خیابان‌ها و معابر شهری نصب شده‌اند که مسئولان مربوطه به دلیل گریز از هزینه اضافی و مشکل بودن تهیه آن، جهت ترمیم این سرعتگیرها آنها را با بتن یا آسفالت پر می‌کنند که خسارات زیادی را برای خودروها بوجود می‌آورد.

در واقع می‌توان گفت باتوجه به وضعيت اقتصادي حاکم بر جامعه وجود چنین سرعتگیرهایی بازار خوبی را براي جلوبندسازها در جهت تعمیر خرابي ماشين فراهم  كرده است.

لازم به ذکر است که اعتراض بسیاری از شهروندان نسبت به نصب این موانع و مشخص نبودن متولی اصلی نصب سرعتگیرهای سطح شهری می‌باشد و سوال آنان این است که مسئولان شهری با چه هدف و معیاری اقدام به نصب این سرعتگیرها کرده‌اند؟ آیا سرعتگیرهای نصب شده در سطح شهری برازنده یک کلانشهر می‌باشد؟

اخیرا با بارش برف، وضعیت نامناسب سرعتگیرهای سطح شهری و ضعف مدیریتی مسئولانی که کاری جز تشکیل جلسات و مطرح نمودن وعده‌های توخالی ندارند، بیشتر نمایان می‌شود.

در پایان انتظار می‌رود متولیان امر در جهت استانداردسازی سرعتگیرهای سطح شهری برنامه‌هایی را اتخاذ و به مرحله عمل رسانند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

اصغراکبری
1400/11/01 - 19:45

باسلام وتشکرازحسن توجه شماوسپاس ازگزارش تصوبری تان,کاش روزی راببینیم مسئولین اطاق کارشان رابازدیدازمشکلات شهری بکنندوبه وضعیت خیابانها ی اصلی وفرعی وکوچه هارسیدگی وآخرتشان راآبادکنند.