06:00|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 30 دی 1400 - 11:33
کد خبر: 17512
یادداشت:

فروش مواد غذایی تاریخ گذشته؛ به قیمت جان مشتریان و به کام فروشندگان

این روزها برخی از فروشگاه های سطح شهر تمامی تلاش خود را به کار میگیرند تا از هر طریق کالاهای خود را به فروش برسانند و اعمال تخفیف‌های چند درصدی یکی از این راهکارها می‌باشد؛ در واقع مفهوم این جمله به آن دسته از افرادی می‌رسد که به هر دری خود را می‌زنند تا محصولات تاریخ گذشته خود را بفروشند و یکی از آن درها ارزان کردن اجناس تاریخ گذشته است. بعنوان مثال ، تخفیف‌های درصدی معمولاً از دو حالت خارج نیستند؛ یا برندهایی هستند که هرگز نام‌شان به گوشتان نخورده و از این طریق می‌خواهند برای برندشان تبلیغ کنند یا برندهای معتبری که مهلت مصرف‌شان رو به اتمام است.
فروش مواد غذایی تاریخ گذشته؛ به قیمت جان مشتریان و به کام فروشندگان

سرویس اقتصادی باریش نیوز، در حالی نظارت بر بهداشت و جمع آوری مواد غذایی فاسد یکی از وظایف مسئولین بهداشتی به شمار می رود که هرازگاهی شاهدفروش مواد غذایی فاسد در برخی از فروشگاههای سطح  شهر ارومیه هستیم.

 متاسفانه این روزها سلامت مردم زیر تیغ بی توجهی مسئولان امر قرار گرفته که نظارتی از سوی مسئولان نظارتی این شهر در برخی از فروشگاه ها وجود ندارد و بر اساس پیامهای مردمی  اغلب مشاهده شده که برخی از مواد غذایی مانند دتخم مرغ، پنیر، کره ، انواع کنسروها و... به راحتی به فروش می رسند و انگار در این میان سلامت مردم هیچ اهمیتی ندارد!

در حالی شاهد فروش مواد غذایی فاسد در برخی از نقاط شهر هستیم که این روزها در اغلب فروشگاه های زنجیره ای و معتبر هم اجناسی با تخفیف ویژه آن هم در تعداد زیاد به فروش می رسد. در واقع اگر كمی با دقت بيشتر اين كالاهای تخفيف‌دار را بررسی كنيد پی به این موضوع خواهید برد که زمان بسيار كوتاهی تا پايان زمان مصرف آنها باقی مانده و اگر هم تا‌كنون سلامت بوده باشند به زودی فاسد خواهند شد.

 بر اساس قوانین وضع شده، وجود هرگونه كالای تاریخ مصرف گذشته در واحدهای صنفی حكم تقلب دارد و بر اساس قانون تعزیرات حكومتی و قانون نظام صنفی اگر فردی بخواهد تاریخ انقضای كالایی را مخدوش كند یا تغییر دهد، مصداق تقلب بوده و به اضافه پرداخت خسارتی كه به مصرف كننده وارد كرده به پرداخت 2 تا 10 برابر قیمت كالایی كه ارائه كرده نیز محكوم می شود.

 با تحولات بازاری که این روزها اتفاق افتاده، پیدا کردن اجناس مورد نظر با کیفیت و قیمت نسبت به قبل سخت‌تر شده و این زمینه را برای عده‌ای از سودجویان بازاری فراهم کرده تا از این فرصت استفاده کرده و اجناس تاریخ مصرف گذشته خود را با قیمت‌های گزاف و یا تخفیف‌های غیرواقعی به خورد مردم بدهند؛ که در این شرایط و بحران اقتصادی حاکم بر جامعه بی عدالتی آشکاری است که در حق مردم می‌شود.

سخن آخر اینکه، کنترل تاریخ مصرف مواد غذایی بسیار حائز اهمیت و ضروریت تام دارد چرا که حتی ممکن است یک کالای مصرفی مانند تخم مرغ که تاریخ آن به اتمام رسیده است زمینه‌ساز مسمومیت یک خانواده و در نهایت مرگ آنها شود.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید