14:08|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 29 دی 1400 - 13:08
کد خبر: 17510
استاندار آذربایجان غربی در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

زمینه سرمایه گذاری شستا در استان فراهم است / تسهیلات لازم برای فعال کردن واحدهای راکد استان تامین شود

محمدصادق معتمدیان در ادامه پیگیری مطالبات ملی مردم استان در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان در بخش های مختلف، گفت: به دلیل عدم سرمایه گذاری مناسب شرکت های بزرگ اقتصادی در آذربایجان غربی، میزان درآمد مردم استان نسبت به میانگین کشور پایین است و این مسئله حضور جدی نهادها و شرکت های بزرگ سرمایه گذاری ملی در آذربایجان غربی را دو چندان کرده است.
زمینه سرمایه گذاری شستا( شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) در استان فراهم است / تسهیلات لازم برای فعال کردن واحدهای راکد استان تامین شود

استاندار آذربایجان غربی در با اشاره به ضرورت حضور شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی برای سرمایه گذاری های بزرگ در استان، گفت: حضور و سرمایه گذاری شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) در توسعه زیرساخت ها و اشتغال پایدار در استان، آماده سازی منطقه ویژه سلماس و ایجاد زیرساخت لازم برای ایجاد بندر خشک در حوزه بسته بندی و صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی بویژه سیب در یکی از شهرستان های استان، می تواند در روند رشد و توسعه استان و ایجاد فرصت های اشتغال برای جوانان نقش موثری ایفا کند.

معتمدیان همچنین با اشاره به وجود سه پتروشيمي در استان، خواستار حضور جدی شستا برای سرمایه گذاری در حوزه «نفت، گاز و انرژی» در جهت تکمیل زنجیره تولید مشتقات نفتی در آذربایجان غربی شد.

وی همچنین خواستار اختصاص تسهیلات لازم برای فعالتر کردن واحدهای تعاونی راکد و نیمه فعال در استان شد و ادامه داد: فعال شدن واحدهای راکد و نیمه فعال تعاونی در استان می تواند در روند رشد و شکوفایی اقتصادی آذربایجان غربی موثر باشد.

معتمدیان در ادامه بر حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اعتبار مورد نیاز برای ایجاد و تکمیل فضاهای ورزشی برای کارگران تلاشگر و افزایش سرانه ورزشی استان تاکید کرد. 

وی در ادامه این دیدار با تشریح آخرین وضعیت سازمان های حمایتی زیر مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خواستار حمایت و تامین اعتبار مورد نیاز برای ارتقای سطح خدمات بهزیستی استان شد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست برای هماهنگی بیشتر و بررسی مسائل و مشکلات حوزه اشتغال و سرمایه گذاری در استان، جلسه ویژه ای با مجمع نمایندگان آذربایجان غربی و مدیران زیرمجموعه این وزارتخانه برگزار شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار درخصوص درخواست ها و مطالبات استاندار آذربایجان غربی قول مساعد داده و دستورات لازم برای اجرایی شدن این درخواست ها را صادر نمود.

منبع:  باشگاه خبرنگاران

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید