15:10|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 26 دی 1400 - 10:59
کد خبر: 17493
یادداشت:

خواب زمستانی مسئولان شهری، بارش برف را به کام شهروندان ارومیه ای تلخ کرد

از صبح امروز بارش برف در شهر ارومیه آغاز شده و بار دیگر شاهد عدم آمادگی همه‌جانبه شهرداری ارومیه برای پاکسازی معابر و بزرگراه‌های شهر هستیم. بر اساس عکس‌های ارسالی شهروندان ارومیه ای، برخی از معابرشهر به دلیل بارش برف با مشکل جدی تردد روبرو شده اند.
خواب زمستانی مسئولان شهری، بارش برف را به کام شهروندان ارومیه ای تلخ کرد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بارش سنگین برف در نقاط مختلف ارومیه در کنار این که موجی از خوشحالی را در پی داشته است، با نگرانی‌ها و انتقادات فراوانی از وضعیت مدیریت شهری در ارومیه همراه بوده است.

بار دیگر شرایط ناپایدار جوی و بارش شدید برف، برای نیروهای امدادی و سایر دستگاه های خدمت رسان این شهر، آزمونی پیش آورد تا میزان توانایی خود را برای مقابله با بحران به نمایش بگذارند!

در این میان پرسشی که در ذهن هر شهروند ایجاد میشود، این است که اگر اداره کل هواشناسی و سایر دستگاه های مسئول در زمینه پیشگیری وظیفه خود را به درستی و دقت انجام دادند، چرا بار دیگر یک رویداد طبیعی در این سطح گسترده زندگی اجتماعی شهروندان را با مشکل مواجه کرده است؟

متاسفانه، بارش پراکنده برف امروز فرایند عبور و مرور را در اغلب نقاط مواصلاتی شهر با مشکل ایجاد کرد و به نظر می رسد مسئولان شهری هم از این پیش بینی آب و هوا غافلگیر شده اند!

از سویی عدم آمادگی مدیریت شهری و غافلگیری آن در فصولی که بیش از هر زمانی به آن نیازمند است؛ ماهیت خدمت رسانی به شهروندان را که می تواند با ایجاد سهولت در تردد و رفت و آمدها که تنها محدود به روزهایی خاص از سال است را زیر سوال می برد.

سخن آخر اینکه، هر شهروندی بر این موضوع آگاه است که شن، نمک‌پاشی و برف‌روبی در مناطق مختلف شهر در روزهای برفی با وجود اخطاریه‌های هواشناسی به‌عهده شهرداری است، اما امروز مسئولان شهرداری نیز مانند آموزش و پرورش گویی در سطح شهر حضور نداشتند و آموزش و پرورش با اعلام دیر هنگام تعطیلی مدارس و شهرداری با عدم برف‌روبی و نمک پاشی معابر سطح شهر به یکباره باعث غافلگیری شهروندان شدند و این امر موجب نارضایتی آنان شده است.

شیرین شریفی







 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ایوب
1400/10/28 - 20:14

چرا مسعولین دلشان برای ملت نمی سوزد جای سوال است تا به حال پاسخ صحیح داده نشده

امیرحسین
1400/10/27 - 00:11

دوست گرامی اضافه بفرمائید عدم سرویس دهی اتوبوس های درون شهری ودر خیابان ماندن مسافران و سواستفاده رانندگان شخصی و گرفتن کرایه دو برابری از مسافران زیر برف مانده

رسول عبداللهی رسول عبداللهی
1400/10/26 - 23:48

مسولین بی عرضه استانی که فقط در فکر جیب خودشان هستند الان یک چوپان برای بیرون بردن گوسفندان خود به سایت هواشناسی مراجعه می‌کند

حبیب
1400/10/26 - 23:45

مسئولین استانی کی بیدار بودن که این دومیش باشه

حسینی
1400/10/26 - 23:35

از ظهر چندبار با 137تماس گرفتیم فقط گفتن چشم الان برف روب می‌فرستیم هنوز نیومده خیابان 20متری جزو معابر اصلی میشه مخصوصا خ رودکی که شیب معابر زیاده واقعا جای تأسف داره

کلام حق
1400/10/26 - 19:53

پ.نه .پ بدنبال خواب سنگین مسئولان در کنترل گرونیها وبیکاری جوانان ونبود اتوبوسها بدبختیهای مردم فهیم اینبارم خواب مسئولان در رفع مشکلات تردددر خیابانها وکوچه های پر از برف .همگی درخواب بودن