17:04|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 25 دی 1400 - 13:38
کد خبر: 17492
یادداشت:

حکایت بی‌تفاوتی مسئولین شهری ارومیه/ گله‌مندی مردم از وضعیت معابر

اکثریت کوچه‌ها و معابر شهری ارومیه به دلیل حفاری‌های مکرر شرکت‌های خدمات رسان و ترمیم نشدن آن تا مدتی طولانی، از وضعیت بسیار نامناسبی برخوردار است و موجب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است.
حکایت بی‌تفاوتی مسئولین شهری ارومیه/ گله‌مندی مردم از وضعیت معابر

سرویس اجتماعی باریش نیوز، توجه به زیرساخت‌های شهری از جمله معابر و کوچه‌ها با وجود هزینه بربودن، به عنوان اولویت اول زیباسازی هر شهری، سالهاست که مورد بی‌مهری مسئولان شهری ارومیه قرار گرفته است.

شهروندان ارومیه‌ای بر اين باورند که معابر شهری و خيابان‌های شهر براي تردد خودروها و حتی عابران پياده مناسب نبوده؛ ضمن اينكه كنده‌كاری، حفاری و چاله‌های موجود چشم انداز نامناسبي براي اين شهر ايجاد كرده است، مشکلاتی را نیز برای ساکنین بوجود آورده است.

با گذر از سطح شهری ارومیه خواهیم دید که بیشتر کوچه‌های شهر از آسفالت مناسب بی‌نصیب بوده و با پیشرفت جوامع همانند معابر روستایی، خاکی است که با بارش جزئی برف یا باران، شاهد جمع‌شدن آب در چاله‌ها هستیم که رفت و آمد شهروندان را با مشکل مواجه ساخته است.

متاسفانه برخی کوچه‌ها در سطح شهری به دلیل این که زیاد در چشم نیستند، تاکنون رنگ آسفالت را به خود ندیده‌اند و وضعیت نامناسبشان مشکلات زیادی را برای ساکنان آن ایجاد می‌کند.

طبق اظهارات مخاطبان، برای آسفالت یک قسمتی از کوچه و خیابان‌های شهر ماه‌ها و سال‌ها به نهاد مربوطه مراجعه و از مسئولان شهری خواهش و التماس می‌کنند تا اقدامی انجام بدهند اما گوششان به حرف‌ مردم بدهکار نیست!

با مشاهده تصاویر دریافتی از سوی مخاطبان به این مسئله می‌بریم که با وجود اینکه مسئولان ادعا دارند خدمات شهری را به صورت عادلانه توزیع می‌کنند و تمام تلاش خود را در جهت رفاه شهروندان به کار می‌برند؛ متاسفانه اسناد موجود عکس این ادعا را ثابت می‌کند که بیانگر ضعف مدیریتی در کلانشهری همچون ارومیه می‌باشد.

فرسودگی خیابان‌ها و معابر، عدم ترمیم مناسب و به موقع و عدم کیفیت مصالح مصرفی یکی از دلایل از بین رفتن آسفالت معابر و کوچه‌های این شهر می‌باشد.

سخن آخر اینکه انتظار می‌رود مسئولین شهری اقداماتی جدید و موثر در انجام پوشش آسفالت کوچه‌ها و معابر شهری، بطوری که در شان یک کلانشهر باشد را، انجام دهند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

اسکندر
1400/10/26 - 17:20

شهرهای دیگر باحمایت کارخانه ها تیم های ورزشی را اداره میکنند شهرداری ارومیه از شهروکوچه واسفالت شهری هزینه تیم میلیاردی والیبال را اداره میکنند اون وقت کرمان از مس اذر بایجان فوتبال درست میکند