11:50|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 25 دی 1400 - 09:44
کد خبر: 17486
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

مسئولان زمینه حل مشکل چندین ساله صادرات سیب را فراهم کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مردم ارومیه با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند و همراهی اعضای شورای شهر با مدیران شهری می‌تواند راهکاری جدی برای برون رفت از این مشکلات باشد.
مسئولان زمینه حل مشکل چندین ساله صادرات سیب را فراهم کنند

به گزارش سرویس سیاسی باریش‌نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه 25دی، با اشاره به مشکل صادرات سیب استان اظهار کرد: حل مشکل سیب استان نیازمند بکارگیری نظرات کارشناسان حرفه‌ای، تدوین برنامه و حمایت از شرکت‌های صادراتی است.

وی با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی اصولی برای حل مشکل سیب استان صورت گیرد، ادامه داد: با وجود اقدامات و تلاش‌های مسئولان استانی هنوز مشکل سیب استان حل نشده است باید برای حل این مشکل برنامه جامع و مدون تدوین شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به مشکلات شهری نیز، بیان کرد: مسئولان مدیریت شهری به مسئله حمل و نقل توجه و این مسئله را مدیریت کنند زیرا اگر این موضوع طولانی شود مشکل دیگر قابل حل شدن نیست و چهره شهر نامناسب جلوه می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: ارومیه دارای مشکلات عدیده شهری از جمله مشکل در حمل و نقل، آلودگی هوا، ترافیک، تکدی گری و سد معبر است که نیاز است شورای اسلامی شهر و شهرداری با جدیت و برنامه ریزی صحیح این مشکلات را مدیریت کند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه قیام مردم قم از یادها فراموش نشده است، گفت: در این روز قیام امام راحل اوج گرفت و باید این روز تاریخ ساز در جامعه و در بین نسل جوان رواج یابد.

ماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم قم یاد آور شد: حوادث تاریخ ساز انقلاب نباید فراموش شوند، باید باجهاد تبیینی این حوادث را به نسل‌های بعدی بازگو کرد.

وی اظهار کرد: حوادثی همچون ۹ دی، قیام ۱۹ دی و امثال آن نماد غیرت دینی هستند بنابراین نباید نسبت به دین بی تفاوت بود چرا که دین عین ناموس است و دشمن در تلاش است مسلمانان را نسبت به دین بی تفاوت کند.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین (ع) ادامه داد: روز وفات این بانوی بزرگوار روز تکریم از مادران و همسران شهدا نام گذاری شده که باید مادران و همسران بزرگوار شهدا از صبر و تقوای این بانوی با عظمت الگو بگیرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه باید محیط زندگی انسان پاک و زیبا باشد، اضافه کرد: خداوند متعال به این امر تاکید دارد که بنده‌های او در محیطی زیبا و به صورت پاکیزه زندگی کنند و این امر در اولویت مدیریت شهری باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید