19:25|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 21 دی 1400 - 13:29
کد خبر: 17475
قابل توجه مسئولین شهری؛

اوضاع آشفته خیابان عطایی، آشفته تر از همیشه!

سالهاست که خیابان عطایی ارومیه از لحاظ زیرساختی و ... وضعیت مطلوبی ندارد و به سبب وجود دست‌فروشان و تردد اتوبوس‌ها و...، شهروندان را با مشکلات ترافیکی و رفت‌وآمد در پیاده‌روها روبه‌رو کرده است که رسیدگی و نظارت متولیان امر را در اسرع وقت می‌طلبد.
اوضاع آشفته خیابان عطایی، آشفته تر از همیشه!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با گذر از خیابان عطایی ارومیه، خواهیم دید که بی‌نظمی و تردد زیاد اتوبوس‌ها و دست‌فروشان در آن موج می‌زند و چهره‌ای زشت از خیابان را به کسانی که از آن گذر می‌کنند، ارائه می‌دهد.

متاسفانه سالهاست که متولیان مدیریت شهری ارومیه اهمیت چندانی نسبت به زیبایی شهری مخصوصا وضعیت خیابان عطایی نمی‌دهند و می‌توان گفت که شهر را به حال خود رها کرده‌اند.

در واقع می‌توان گفت که با وجود گسترش شهر ارومیه، تنها ایستگاه مبدا و مقصد تمامی اتوبوس‌های شهری، خیابان عطایی ارومیه می‌باشد که همواره مورد اعتراض کسبه و بازاریان آن است که این موضوع بارها توسط آن‌ها مطرح شده و خواستار پیگیری و حل سریع این موضوع هستند.

متاسفانه به غیر از اتوبوس‌ها، دسفروش‌ها نیز مشکلاتی را در این خیابان ایجاد کرده و زباله‌های خود را در خیابان رها می‌کنند و از طرفی نیز فعالیت دستفروش‌ها موجب تجمع مردم در این خیابان با توجه به شرایط کرونایی و شیوع گسترده آن می‌شود که متأسفانه تاکنون هیچ‌ نهادی در رابطه به ساماندهی آن‌ها اقدامی را انجام نداده‌اند.

یکی دیگر از عواملی که ضعف مدیریتی را در چشم مخاطبان نمایان می‌کند؛ نبود پل عابرپیاده در خیابان عطایی ارومیه است و از آنجایی که تردد در این خیابان بسیار زیاد است می‌توان گفت که مردم جان خود را در کف دست گذاشته و عرض خیابان را طی می‌کنند.

از طرفی هم بایستی گفت بدلیل استقبال بسیاری از مردم به خرید از خیابان امام و خیابان عطایی برای خرید و یا سایر امور، کمبود سرویس بهداشتی در این خیابان نیز گله‌مندی شهروندان را به دنبال دارد.

تلاش‌هایی در ارتباط با بهبود بخشیدن به شرایط این خیابان صورت می‌گیرد که هیچ‌کدام تا به حال اثر بخش نبوده و مشکلات این خیابان روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

ساماندهی وضعیت مشاغل مزاحم در  خیابان‌های عطایی با توجه به گزارشات رسیده در وضعیت نابسامانی قرار دارند که باید استاندار آذربایجان‌غربی، رییس اتاق اصناف و مسئولان ذیربط نگاه ویژه به ساماندهی وضعیت موجود داشته باشند.

در ادامه لازم به ذکر است که با جدول‌گذاری غیراصولی در وسط خیابان عطایی، هر چند وقت یک بار شاهد وقوع تصادفات در این خیابان هستیم که در این رابطه بارها یادداشت هایی انتقادی از سوی این پایگاه خبری منتشر شده که متاسفانه تا کنون مسئولین مربوطه واکنش و پاسخی مناسب در این باره نداده‌اند.

در پایان بایستی گفت که رفع معضل سد معبر خیابان عطایی طی چندسال اخیر از سوی ارگان مربوطه مطرح شده است ولی همچنان نتیجه ای عاید شعهروندان نشده و در پی آن به صراحت میتوان گفت که مدیران شهری ارومیه فقط از صندلی‌های ریاست خود مراقبت می‌کنند و همواره شعار را به جای عمل سرلوحه کارهای خود قرار داده‌اند.

سارا مرادی 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

سلام
1400/10/21 - 18:14

مسئولان در خواب زمستانی هستند