02:39|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 29 آذر 1400 - 11:18
کد خبر: 17373
متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

علل و عوامل موثر در درمان نازایی

در حقیقت نازایی بدین معناست که فرد یکسال نزدیکی بدون جلوگیری داشته باشد و نتواند باردار شود البته این مورد به دو قسمت تقسیم می شود، افرادی که زیر سی و پنج سال هستند و افرادی که بالای سی و پنج سال سن دارند.
علل و عوامل موثر در درمان نازایی

دکتر میترا حبیب‌زاده، متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با سرویس سلامت باریش نیوز، اظهار کرد: تلاش برای بارداری با رابطه جنسی مکرر به مدت حداقل یکسال و عدم موفقیت در بارداری را نازایی گویند.

وی افزود: نازایی مردان حدود یک سوم موارد ناباروری را شامل می‌شود، علت نازایی یا نامشخص یا ترکیبی از عوامل مردانه و زنانه است که البته نازایی در زنان ممکن است سخت‌تر تشخیص داده شود. درمان‌های زیادی وجود دارد که بسته به علت و علائم نازایی استفاده می‌شود. بسیاری از زوج های نابارور بدون درمان بچه ‌دار می‌شوند.

حبیب زاده در ادامه در مورد علائم نازایی در زنان، گفت: مهم‌ترین نشانه نازایی، عدم توانایی بارداری است، سیکل قاعدگی که خیلی طولانی بیش از 35 روز یا خیلی کمتر از 21 روز باشد نامنظم بودن قاعدگی یا جاانداختن بعضی قاعدگی‌ها می‌تواند به معنی عدم تخمک‌گذاری باشد.

وی در رابطه با اینکه چه زمانی بایستی به پزشک مراجعه شود، گفت: این مورد بستگی به سن دارد؛
-اگر زیر 35 سال سن دارید، حداقل یکسال قبل از اینکه درمانی را بخواهید پیش بگیرید برای بارداری تلاش کنید.
-اگر بین 35 تا 40 سال دارید پس از شش ماه تلاش برای بارداری به پزشک مراجعه کنید.
-اگر بالای 40 سال سن دارید ممکن است از شما خواسته شود فورا آزمایش‌های لازم را انجام داده یا درمان را شروع کنید.

چه عواملی زمینه نازایی را فراهم میکند؟
سن بالا، سیگار کشیدن، وزن خیلی زیاد یا خیلی کم، سابقه عفونت‌های جنسی، مصرف زیاد الکل

حبیب زاده در مورد علل نازایی افزود: باید تخمک‌گذاری داشته باشید، برای باردار شدن باید تخمدان‌ها تخمک آزاد کند، به این فرآیند تخمک‌گذاری می‌گویند. پزشک به بررسی سیکل‌های قاعدگی و تایید تخمک‌گذاری کمک می‌کند.

وی افزود: همسرتان باید اسپرم سالم و کافی داشته باشد. در بیشتر زوج‌ها مشکلی در تولید اسپرم وجود ندارد مگر اینکه مرد سابقه بیماری یا جراحی داشته باشد، پزشک می‌تواند آزمایش‌های ساده‌ای درخواست کند تا از سلامت اسپرم مرد مطمئن شود.

متخصص زنان، زایمان و نازایی در ارومیه، در پایان تصریح کرد: در دوره اقدام به بارداری باید رابطه جنسی کامل و بصورت منظم داشته باشید و بایستی لوله‌های رحمی شما باز و وضعیت رحمتان نرمال باشد. تخمک و اسپرم در لوله‌های فالوپ به هم می‌رسند و نطفه نیاز به یک رحم سالم دارد تا در آن رشد کند.

آدرس و شماره تماس دکتر میترا حبیب زاده، متخصص، جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه

ارومیه: خیابان حسنی، روبروی بیمارستان مهزاد، ساختمان لقمان ۳، طبقه 2

شماره تماس: 09153414736_33431204

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید