12:47|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 18 آذر 1400 - 11:04
کد خبر: 17326

نخستین جشنواره ملی طبیعت‌گردی در پیرانشهر برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از برگزاری نخستین جشنواره ملی طبیعت‌گردی در بهار سال آینده با حضور فعالان گردشگری، راهنمایان و تورگردانان سطح کشور در پیرانشهر خبر داد.
نخستین جشنواره ملی طبیعت‌گردی در پیرانشهر برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز، جلیل جباری، در دیدار با خضر کاک‌درویشی، فرماندار پیرانشهر با اشاره به انجام مطالعات باستان‌شناسی در محدوده سد پیرانشهر بر لزوم حفاظت از آثار مکشوفه در این محدوده و فراهم کردن شرایطی برای بازدید مردم از این آثار تاکید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: با توجه به برخورداری پیرانشهر از طبیعت بکر شامل مناطق جنگلی و چشمه‌ها مانند آبشارهای کانی‌لوسه، جنگل‌های پردانان پردانان روستای تاریخی خرنج، این شهرستان می‌تواند به قطب گردشگری طبیعت‌گردی شمال‌غرب کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: اعتبارات فصل گردشگری پیرانشهر بسیار ناچیز بوده که نیاز است در میزان این اعتبارات برای بودجه سال آینده تجدید نظر شود.

فرماندار پیرانشهر نیز در این دیدار برای پیگیری تخصیص اعتبار از محل توازن منطقه‌ای به این شهرستان قول مساعد داد.

خضر کاک‌درویشی گفت: برای ایجاد موزه باستان‌شناسی در این شهرستان پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا با همکاری وزارت نیرو این موزه در پیرانشهر راه‌اندازی شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید