06:03|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 16 آذر 1400 - 12:59
کد خبر: 17320
یادداشت:

دغدغه‌های پایان‌ناپذیر اولیا از حضور دانش‌آموزان در مدارس

اگر چه این روزها کلاس‌های حضوری دانش آموزان به صورت رسمی شروع شده؛ اما نگرانی جدی در خصوص سلامت دانش آموزان درکلاس‌های درس باعث شد تا برخی والدین ترجیح دهند فرزندشان به صورت غیرحضوری آموزش را دنبال کند.
دغدغه‌های پایان‌ناپذیر اولیا از حضور دانش‌آموزان در مدارس

سرویس اجتماعی باریش نیوز، مدارس آذربایجان‌غربی در حالی بازگشایی شده است که همه‌گیری کرونا ادامه دارد و کارشناسان همچنان نسبت به خطر سویه‌های جدید کرونایی در کشور در صورت عدم رعایت پروتکل‌های کرونایی هشدار می‌دهند.

هر چند مسئولان مربوطه در طول این مدت تمام تلاش خود را برای کاهش نگرانی‌ والدین، کاهش ساعات حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و ... بکار برده‌اند؛ اما با توجه به اظهارات والدین دانش‌آموزان اقدامات به عمل آمده آنچنان که باید کافی نمی‌باشد.

کودکان مهمترین عاملان شیوع کرونا هستند و می‌توانند بعد از ابتلا بیماری را به والدین و خانواده منتقل کنند، ضمن اینکه به گفته اکثریت پزشکان سویه‌های جدید کرونا نیز به سادگی کودکان را مبتلا می‌کند.

واقعیت این است که دانش‌آموزان زیر 12 سال هنوز واکسیناسیون نشده‌اند، بنابراین تجمع این گروه‌های سنی در مکان‌های سربسته خطرآفرین خواهد بود.

در ادامه می‌توان گفت که بسیاری از خانواده‌ها نسبت به حضور فرزندانشان در محیط‌های سربسته بیش از پیش ابراز نگرانی می‌کنند و برخی از والدین نیز به طور کامل از رفتن فرزندانشان به مدرسه امتناع می‌کنند.

پس از بازگشایی مدارس، بیشترین پیام‌های مردمی این پایگاه خبری، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم رعایت فاصله‌گذاری و نبود تهویه مناسب در کلاس‌های درس مدارس می‌باشد.

با اعلام حضوری بودن امتحانات دانش آموزان در تمامی پایه‌های درسی به صراحت می‌توان گفت که گاهی در بین افراد بزرگسال دیده می‌شود که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌ها در بین نوجوانان و کودکان دبستانی بسیار بعید به نظر می‌رسد.

در پایان انتظار می‌‎رود در برگزاری امتحانات بصورت حضوری تجدید نظر شود و یا اینکه تمامی تمهیدات و دستورالعمل‌های بهداشتی برای در امان ماندن دانش آموزان از خطر احتمالی کرونا رعایت شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید