09:31|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 15 آذر 1400 - 13:35
کد خبر: 17314
یادداشت:

راه آهن ارومیه همچنان نیازمند توسعه و رسیدگی مسئولان

عدم توسعه راه آهن ارومیه یکی از دغدغه‌های جدی ساکنین منطقه آذربایجان می‌باشد؛ طرحی که بعد از گذشت چندین سال به ‌بهره‌برداری رسیده اما در حال حاضر نواقصات زیادی وجود دارد که نیازمند توسعه و رسیدگی مسئولان ذیربط می‌باشد.
راه آهن ارومیه همچنان نیازمند توسعه و رسیدگی مسئولان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بعد از گذشت چند سال از اجرایی شدن پروژه راه آهن مراغه – ارومیه، این طرح به دلیل ناقص بودن ایستگاه‌های راه آهن و بنا به اظهارات مسافران فرسودگی برخی از واگن‌ها، همچنان مورد بی‌توجهی مسئولان مربوطه قرار دارد.  

در حال حاضر راه آهن ارومیه_مراغه به سبب موقعیت جغرافیایی استان و اتصال خط ریلی به مسیر ترکیه و در ادامه به شمال عراق یکی از مهم‌ترین محورها تلقی شده و از اهمیت بسزایی برخوردار است، اما متاسفانه شاخص‌های توسعه‌ای حمل و نقل در این ایستگاه بسیار کم می‌باشد.

دور بودن ایستگاه راه آهن ارومیه از مرکز شهر، عدم نوسازی واگن‌های قطار، عدم بهره‌برداری کامل ایستگاه‌های قطار همگی جز عواملی هستند که استقبال مردم را در راستای استفاده از خطوط ریلی در استان کاهش می‌دهند.

از طرفی هم به علت پایین بودن سرعت قطار استقبال چندانی از راه آهن ارومیه_تبریز انجام نشده است که در واقع می‌توان گفت تمامی دلایل فوق الذکر به عنوان ننگی بر پیشانی آذربایجان‌غربی محسوب می‌شوند.

بهره‌برداری مطلوب از شبکه ریلی، حفظ کیفیت زیرساخت و ناوگان، رعایت استانداردها و ارتقای مستمر کیفیت خدمات مسافری از جمله وظایف و اختیارات سازمان مربوطه میباشد که انتظار می‌رود در جهت تکمیل و تحقق مسائل فوق الذکر تمام تلاش خود را به کار گیرند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید