01:24|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 09 آذر 1400 - 13:40
کد خبر: 17289
یادداشت:

نبود استانداردهای لازم در نصب سرعتگیرها؛ مسئله‌ای فراموش‌شده در ارومیه

این روزها بسیاری از مردم ارومیه از وجود سرعتگیرهای آسفالتی که از هیچ گونه استانداردی برخوردار نیستند همواره گلایه‌مند می‌باشند.
نبود استانداردهای لازم در نصب سرعتگیرها؛ مسئله‌ای فراموش‌شده در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این سرعت‌گیرها همواره مسافران و رانندگان نا آشنا با محورهای ارتباطی شهر ارومیه را با مشکل مواجه می‌سازند .

یکی از موضوعاتی که باید در نصب سرعت گیر مد نظر قرار گیرد نوع عملکرد معبر است. با توجه به نقش سرعت گیرها در ایجاد توقف و افزایش تأخیر درتردد وسایط نقلیه لذا احداث سرعت گیرهای آسفالتی و نصب سرعت گیرهای پلاستیکی در معابری که نقش شریانی درجه یک را ایفا می‌کند، اقدام کاملاً اشتباهی است.

سرعت گیرهای موجود در خیابان های ارومیه بعضاً به دلیل عدم تأمین روشنایی قابل رویت نیستند و به همین خاطر امکان ایجاد تصادف و سوانح رانندگی و ایجاد خسارات جانی و مالی برای شهروندان وجود دارد.

دست‌اندازها و سرعت گیرهای غیراستاندارد سالیانه میلیاردها تومان به سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین‌های سبک و سنگین خسارت وارد می‌کنند چون بعضاً پهنا و ارتفاع آنها استاندارد نیست و علائم لازم را هم ندارند که معمولاً ماشین‌ها انگار پرتاب می‌شوند.

این سرعت گیرهای آسفالتی نه از معیارهای استاندارد برخوردار بود و نه علایمی مانند رنگ و تابلو برای آگاه شدن رانندگان در نزدیکی آن وجود دارد و این موضوع سبب شد رانندگانی که در این مسیر تردد می کردند بدون آگاهی از وجود چنین مانعی با سرعت همیشگی شان نسبت به کاهش ناگهانی سرعت اقدام کنند که منجر به وقوع تصادفات شود این سرعت گیرها، نه تنها سبب کم کردن سرعت برای جلوگیری از بروز حادثه نمی شود، بلکه ایمن نیست و قطعابه خودرو نیز خسارت وارد می‌کند.

سخن آخر اینکه، اگر استانداردهای لازم در نصب سرعت گیرها رعایت نشود یا مکان یابی اش صحیح نباشد نه تنها اثرگذاری مثبت نداشته بلکه باعث ایجاد خسارات مالی وجانی هم می شود.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید