15:00|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 07 آذر 1400 - 13:08
کد خبر: 17277
یادداشت:

سرگردانی برای پارک خودرو/شهروندان ارومیه‌ای چشم انتظار پارکینگ طبقاتی

سالهاست که معضل پیدا کردن جای پارک در خیابان‌های اصلی ارومیه به واقعیتی تکرار شدنی تبدیل شده است؛ معضلی که هر روز دامنه آن گسترده‌تر می‌شود و گویا راه گریزی از آن نیست.
سرگردانی برای پارک خودرو/شهروندان ارومیه‌ای چشم انتظار پارکینگ طبقاتی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کمبود پارکینگ در مراکز پرتردد شهری ارومیه موجب شده علاوه بر حاشیه خیابان‌ها، داخل کوچه‌ها نیز به محلی برای پارک خودروها تبدیل شود و این مساله موجب بروز نارضایتی برای ساکنان و ایجاد گره ترافیكی در شهر می‌شود.

واقعیت این است که نبود پارکینگ در شهر سبب شده تا رانندگان خودروهای خود را در عرض خیابان‌ها پارک کنند که قطعا این حرکت، اقدامی مغایر با فرهنگ شهرنشینی است، مشکلات بسیاری را برای شهروندان اعم از عابران پیاده بوجود می‌آورد.

مشکل کمبود پارکینگ و ضرورت احداث پارکینگ در ارومیه بارها و بارها توسط این پایگاه خبری مطرح شده است اما همچنان این مشکل در جای خود باقی است و نه تنها وضعیت بهتر نشده بلکه با توسعه شهری، وضعیت بد و بدتر می‌شود.

از سوی دیگر با توجه به اینکه ساختمان بیشتر مطب پزشکان و داروخانه ها و مراکز خدماتی و ... در خیابان‌های اصلی شهر قرار دارد و این امر موجب شده تا در مناطق بار ترافیکی چندین برابر باشد.

در واقع می‌توان گفت بسیاری از پاركینگ‌های عمومی سطح شهری استانداردهای لازم را ندارند و همین امر موجب کاهش رغبت رانندگان از استفاده از پارکینگ‌ها شده است.

در ادامه مطلب فوق بایستی گفت تا زمانی که امکانات درست و مطلوب حمل و نقل عمومی در سطح شهر ارائه نشود و پارکینگ‌ها از استاندارد لازم برخوردار نباشند، از افراد نمی‌توان انتظار داشت که خودروهای خود را به خیابان نیاورند.

در پایان سوالی که باید مطرح ‌شود این است که چرا کلانشهری همچون ارومیه نباید پارکینگ طبقاتی و مجهز در هسته مرکزی و خیابان‌های اصلی شهر داشته باشد؟ چرا هیچ‌گونه تدبیری در طول این سال‌ها برای رفع این معضل نشده است؟ و متاسفانه هیچگونه پاسخی از مسئولان شهری در راستای رفع این مشکل طی این سال‌ها مطرح نشده است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید