15:31|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 04 آذر 1400 - 10:51
کد خبر: 17266
یادداشت:

کرونا، آلودگی هوا، آنفولانزا؛ مثلث خطر در ارومیه

این روزها نفس شهر ارومیه دیگر از آلودگی هوا بالا نمی آید حالا در کنار آلودگی هوا، شیوع کرونا و ابتلای افراد به این ویروس و همزمان با آن شیوع آنفولانزا نگرانی از تشدید بیماری‌های تنفسی را بالا برده است.
کرونا، آلودگی هوا، آنفولانزا؛ مثلث خطر در ارومیه


سرویس اجتماعی باریش نیوز، با سرد شدن هوا ، بیماری های دیگری همچون آنفولانزا و آلرژی نیز به جمع کرونا اضافه می شوند و با توجه به آلودگی کلانشهرهای کشور و به دنبال آن شهر ارومیه و بازگشایی مدارس نگرانی شهروندان از اوج گیری دوباره کرونا بیشتر از قبل شده است.

بسیاری از شخهروندان اظهار دارند که در گذشته و قبل از شیوع کرونا همزمان با آلودگی هوا مدارس تعطیل میشد و در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا و آلودگی هوا چگونه فرزندان خود را راهی مدرسه کنیم؟
 
 به گفته بسیاری از پزشکان، در  فصل پاییز و زمستان ویروسها به راحتی بین افراد پخش ‌میگردد. در فصل سرما مردم عموماً زمان بیشتری را در فضاهای بسته میگذرانند، به یکدیگر نزدیکتر هستند، ابتلا به بیماریهای شایع این فصل موجب ‌میشود با سرفه و عطسه بیشتری در اطرافشان مواجه میشوند که در اینصورت گردش سریع ویروس در بین افراد افزایش ‌مییابد.

هر چند در این روزها نگرانی از ابتلا به بیماری کرونا ترس زیادی برای مردم ایجاد کرده است اما هرگز نباید این نکته را فراموش کنیم قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا بسیار خطرناکتر از بیماری کووید 19 است.

در حال حاضر موج جدید کرونا ممکن است در کشور شروع شده باشد از آنجایی که اکثر افراد ناقل کرونا بدون علامت هستند؛ افرادی که احتمال ابتلای آنان به کووید19 وجود دارد، بخصوص کسانی که در مکانهای شلوع رفت و آمد دارند و با افراد مختلفی در ارتباط هستند خطرناک تلقی ‌میشوند.

نکته اینجاست که هر ساله در شرایطی که آلودگی هوا در کلانشهرها تشدید می‌شد، مدارس نیز تعطیل می‌شدند. اما حالا بازگشایی مدارس درست در همان آلوده‌ترین روزهای سال صورت گرفت.

ارومیه نیز این روزها از آلودگی‌های پی در پی و متداول هوا بی نسیب نبوده و ریه‌های این شهر با هوای آلوده پر می‌شود.

سخن آخر اینکه، شواهد حاکی از آن است که در روزهای آتی شاهد پیک ششم خواهیم بود چرا که هیچ اقدامی با رعایت پروتکل ها و موازین بهداشتی انجام نمیشود و در این میان بسیاری از مردم نیز به تصور اینکه واکسن زده‌اند رعایت پروتکل های بهداشتی را به فراموشی سپرده اند و این شرایط کار را برای کادر خسته بهداشت و درمان سخت و پیچیده تر کرده است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید