09:47|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 02 آذر 1400 - 13:25
کد خبر: 17259
یادداشت:

مشکلات معیشتی؛ اصلی‌ترین عامل طلاق زوج های جوان

این روزرها، مسئولان و کارشناسان بر مشکلات اقتصادی، نبود مهارت زندگی و تعامل و تفاهم بین زوج‌های جوان بیشتر تاکید دارند؛ چرا که عوامل مذکور بیشترین علل طلاق این روزهای زوج های جوان میباشد.
مشکلات معیشتی؛ اصلی‌ترین عامل طلاق زوج های جوان

سرویس اجتماعی باریش نیوز،در گذشته مسائل مالی در بروز اختلافات خانوادگی کم‌رنگ بود اما متاسفانه امروز در اکثر اختلافات و بروز آسیب‌های اجتماعی همواره مسائل مالی و شرایط اقتصادی نامطلوب دخیل است.

غالب مشکلات موجود مرتبط با مسائل مالی و اقتصادی است و باید توجه داشت که مشکلات فرهنگی و پاره ای از مشکلات دیگر قطعا در پی حل مسائل معیشتی و اقتصادی ا حل شدنی میباشد.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، این روزها به خاطر پیچیدگی شیوه زندگی و ورود ابزارهای ارتباطی مختلف به میان خانواده‌ها اکنون آموزش و افزایش آگاهی‌های جوانان و خانواده‌ها در زمینه موضوع ازدواج یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و این برنامه‌ها قطعا باید به شکل پخته‌تر و کارشناسی شده‌تر انجام بگیرند.

بسیاری از زوج های جوان که در آستانه گرفتن طلاق هستند اظهار می کنند که  در حال حاضر ریشه بسیاری از اختلافات در زندگی زناشویی به مشکلات اقتصادی بر می‌گردد و با گرانی هایی که در حال حاضر در جامعه وجود دارد این اختلافات افزایش می یابد که به نظر می رسد برای کاهش امر طلاق در جامعه ابتدا باید اوضاع اقتصادی جامعه سر و سامان یابد.
 
کارشناسان شناخت کافی و پختگی برای ازدواج را مهم‌ترین مسئله برای کاهش آمار طلاق می دانند و با اشاره به پیامدهای اجتماعی طلاق افزایش فرزندان طلاق و تک والدی شدن نظام خانواده ها را مهم ترین آسیب های اجتماعی و عاطفی این معضل عنوان می‌کنند.

 سخن آخر اینکه، مهم ترین علت طلاق را می توان وجود شرایط نامطلوب اقتصادی مثل چالش تامین هزینه‌های خانواده ها به دلیل تورم، عدم امنیت شغلی، بیکار شدن مرد و عدم توانایی تامین مسکن مناسب دانست و لازم و ضروری است که  جهت کاهش این طلاق‌ها باید متولیان اقتصادی کشور با تدوین سیاست‌های اقتصادی مناسب، برنامه‌های عملیاتی در راستای ایجاد امنیت شغلی و اقتصادی و رفاه خانواده‌ها اجرا نمایند تا بیشتر از این شاهد از هم گسیختن بنیاد خانواده ها نباشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید