23:14|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 02 آذر 1400 - 13:17
کد خبر: 17257
بیداد یک حقیقت تلخ؛

سونامی بیکاری بین دانش‌آموختگان دانشگاهی

امروزه بیکاری و اشتغال فارغ‌التحصیلان در جامعه به یک معضل اساسی تبدیل شده است و متاسفانه تاکنون اقدامی اساسی عملی در این زمینه انجام ندادند.
سونامی بیکاری بین دانش‌آموختگان دانشگاهی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بیکاری، حقیقت تلخی که این روزها نقل محافل شده و ذهن اکثریت جوانان را درگیر خود کرده و ریشه ناامیدی را دل آن‌ها گمارده است.

متاسفانه این موضوع آنقدر حاد شده که به یکی از اصلی‌ترین معضلات جوانان برای تشکیل خانواده و ازدواج تبدیل شده‌است و در حقیقت زندگی آنها را نیز تحت تاثیر ابعاد منفی خود قرار داده است.

امکان دارد دغدغه‌های جوانان متفاوت باشد اما طی بررسی کارشناسان مربوطه، نقطه مشترک دغدغه و نگرانی‌های آنان، اشتغال میباشد.

با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه جوانانی هم که شغل دارند بابت همخوانی نداشتن هزینه‌های اولیه زندگی با حقوق شان نگران هستند و ادامه زندگی مشترک برای آنان بسیار دشوار است.

افزایش بی رویه اجاره بها، اقلام خوراکی، پوشاک و ... از جمله مسائلی هستند که امروزه بیش از پیش ذهن جوانان را متوجه خود کرده و رغبت آنان را برای تشکیل خانواده به صفر رسانده است که رواج مجرد ماندن از آسیب‌های اجتماعی حکایت می‌کند.

در ادامه بایستی گفت که بزرگ‌ترین دغدغه جوانان در جامعه امروزی، کار و اشتغال است چون وقتی اشتغال باشد فقر، فساد، فحشا کم و ازدواج صورت می‌گیرد.

اگر دقیقه‌ای پای درد دل جوانان بنشینیم خواهیم دید که آنان دیگر هیچ اعتمادی به حرف‌ها و وعده‌های توخالی مسئولان ندارند، چون طرح‌های قبلی هیچ کدام به نفع جوانان نبوده و تنها سوالی که در ذهن میپرورانند این است که در سال‌های گذشته چه اقدامی برای جلوگیری از وضعیت موجود و اشتغالزایی انجام شده است؟؟؟

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید