17:03|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 01 آذر 1400 - 12:25
کد خبر: 17251
یادداشت:

انتصابات فامیلی و رابطه ای در ادارات دولتی، مهم ترین مانع جهت پیشرفت جوامع

پارتی بازی در استخدام همچنین سرکارآوردن دوستان و آشنایان حتی اگر صلاحیت و توان کافی برای پست مورد نظر نداشته در حالی که افراد دیگری در صف استخدام ها قرار دارند که مناسب پست خالی مانده هستند همواره در نظام اداری کشور چه در بخش خصوصی و دولتی وجود داشته و بی تردید به خصوص در سال های قبل تر نمی توان این موضوع را کتمان کند.
انتصابات فامیلی و رابطه ای در ادارات دولتی، مهم ترین مانع جهت پیشرفت جوامع


سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها برخی از ادارات بخش دولتی با استفاده از پارتی بازی تحت عناوین مختلفی مانند قرارداد کار موقت، قرارداد کار معین و... با کارکنان و کارگران قرارداد می‌بندد و این اقدام بی عدالتی در حق افراد توانمند با تخصص های بالا میباشد؛ چرا که نیروی کار باید بر اساس کارآیی و شایسته‌سالاری مشغول به کار شوند.

سوالی که این روزها ذهن بسیاری از شهروندان را به خود مشغول کرده این است که در حالی که بسیاری از جوانان این شهر با معضل بیکاری رو به رو هستند، چرا برخی از اشخاص باید چند سمت داشته باشد؟
 
در حال حاضر متاسفانه اتفاقی که به لحاظ فرهنگی در جامعه  به‌خصوص در بازار کار و بخش دولتی رخ می‌دهد،پارتی بازی  است؛ به دلیل اینکه سیستم اداری درست و اصولی وجود ندارد. متاسفانه در بخش‌های عمومی مثل شرکت‌های وابسته به نهادهای دولتی، و... رابطه بر ضابطه می‌چربد و به شکل گسترده‌ای کارها با رابطه انجام می‌گیرد

در کنار همه این مسائل این روزها یکی از ایرادات اساسی که به مجموعه شوراها در هر دوره وارد است، انتصابات فامیلی می باشد! برخی از اعضای محترم از دوره های گذشته همواره سعی داشته اند که هیچ پستی را از دست ندهند و از اداره تیم ورزشی و ریاست هیات های ورزشی گرفته  تا الی آخر ...

گاهی استنباط چنین است که برخی شورای شهر را به عنوان فرصتی جهت رسیدن به برخی منافع قلمداد می کنند و از چند صباح مسئولیت نمایندگی شورا برای رسیدن به اهداف خود بهره می جویند و در این میان پرداختن به مشکلات کلان شهری چون ارومیه در اولویت های کاری این دوستان جایی ندارد و این مثال تنها گوشه ای از بی عدالتی های انتصاب های دولتی و... در این شهر میباشد.  

بر اساس اظهار نظر بسیاری از کارشناسان، یکی از شاخص های دولت مشروط و قانونی توجه به صلاحیت، شایستگی ها و امکان استخدام بر اساس امور اکتسابی می باشد. امر غیر قانونی در دولت غیرمشروط به معنای استخدام از طریق پارتی بازی، باند بازی و فامیل گرایی و حاکم کردن امور انتسابی میباشد.

سخن آخر اینکه بدیهی است که هیچ استخدامی نباید بر اساس پارتی بازی، فامیل بازی و روابط باشد بلکه بر اساس اصول قانون اساسی استخدام ها باید در شرایط برابر، برای همه شهروندان، امکان رقابت فراهم کند تا شایسته ترین و کارآمدترین ها جذب شود و انتظار می رود که رسیدگی به این امر از سوی مسئولان دولت سیزدهم بطور جدی مورد توجه قرار گیرد.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

فرهاد
1400/09/01 - 15:22

هر کی پارتیش ضعیف تر پست سازمانیش ضعیف تر