17:44|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 23 آبان 1400 - 10:29
کد خبر: 17217
یادداشت:

نان‌های بی کیفیت با حجم پایین صدای شهروندان ارومیه ای را درآورد

چندسالی است که کیفیت پایین و پخت نامناسب نان در نانوایی های ارومیه سبب نارضایتی شهروندان شده و با وجود انعکاس مستمر اعتراضات مردم، متاسفانه همچنان رسیدگی نمی شود.
نان‌های بی کیفیت با حجم پایین صدای شهروندان ارومیه ای را درآورد


سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها پارادوکس میان قیمت نان و کیفیت آن د ارومیه برای همه ملموس بوده و هر چه قیمت نان طی این سال‌ها بالاتر رفته، کیفیت و حجم آن نیز به همان نسبت کاهش یافته است.

 با افزایش چند برابری قیمت نان در یک ماه گذشته انتظار می رفت کیفیت نان بالا برود اما در اغلب نانوایی‌ها نه تنها کیفیت افزایش نیافته بلکه اندازه نان‌ها هم کوچک تر از قبل نیز شده است.

تعدادی از نانوایی‌ها از حجم نان کم می‌کنند و نان سوخته و خمیر تحویل مردم می‌دهند که این مسئله سبب بیشتر شدن دور‌ریز نان و در نتیجه اسراف آن می شود.

در هر صورت متاسفانه به دور از قیمت واقعی نان، کیفیت پایین این نیاز روزانه مردم یکی از مشکلات اساسی است که باید به آن پرداخته شود.

در این میان چیزی که به وفور احساس می‌شود خلا نظارت دوسویه بر نانوایان و عرضه کنندگان آرد است؛ با توجه به حساسیت موضوع لازم است تا در خصوص تهیه آرد، نان و سلامت آن، استانداردسازی دستگاه‌های تولید نان و آزمون‌های مختلف روی آرد صورت گیرد تا سلامت مردم به خطر نیافتد؛ اما چیزی که همیشه شاهد آن هستیم ضعف در ارگان‌های نظارتی است.

نان غذاي اصلي مردم است كه در همه وعده ها استفاده مي شود اما وقتي كه از كيفيت خوبي برخوردار نباشد سلامت جامعه به خطر مي افتد.

به‌راستی کدام عامل باید اصلاح شود تا نان خوب در سفره‌هایمان باشد؟ در کاشت، داشت و برداشت گندم باید تجدیدنظر شود یا فراوری و غنی‌سازی آرد محتاج دانش جدیدی است؟ 

شهروندان انتظار دارند مسئولان هرچه زودتر فكري به حال اين قضيه كرده و شرايطي فراهم كنند كه نان با كيفيتي سر سفره هاي مردم بيايد.

سخن آخر اینکه،مسئولین می بایست تکلیف نان به عنوان اصلی ترین قوت مردم را هر جه سریع تر مشخص کنند و به این نکته مهم عنایت داشته باشند در دوره ای که قیمت برنج نجومی شده است بسیاری از خانواده ها به ویژه خانواده های کم درآمد چشم امیدشان به نان بوده و نباید این محصول روزبه روز کوچک تر و بی کیفیت تر شود.

شیرین شریفی


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید