17:58|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 22 آبان 1400 - 13:07
کد خبر: 17216
یادداشت:

اخذ رضایت‌نامه از سوی اولیای دانش آموزان براساس چه قانونی؟!

اخذ رضایت‌نامه و تعهدنامه مبنی بر قبول مسئولیت سلامت دانش‌آموز و حضور آن در مدرسه از سوی مدارس، مسئله‌ای است که نگرانی والدین را برای حضور فرزندانشان در مدرسه چند برابر کرده که این موضوع رسیدگی مسئولین ذیربط را می‌طلبد.
اخذ رضایت‌نامه از سوی اولیای دانش آموزان براساس چه قانونی؟!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، متاسفانه با بازگشایی مدارس در شرایط همه‌گیری کرونا، استقبالی از سوی والدین و مدارس صورت نگرفته و همچنان موجی از نگرانی و استرس را در بین والدین دانش‌آموزان ایجاد کرده است.

طبق پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان، برخی از مدارس اقدام به اخذ رضایت‌نامه اجباری از والدین دانش آموزان نموده و حضور دانش‌آموزان را منوط به این امر کرده‌اند و مسئولیت بروز هرگونه بیماری در اثر حضور دانش‌آموزان در مدرسه را نیز از خود سلب کرده‌اند.

طی پیام‌های دریافتی، والدین می‌بایست تعهد کتبی ارائه دهند که در صورت بروز هرگونه مشکلی، مسئولیت سلامتی دانش آموز با خانواده است و مدارس در قبال دانش آموزان مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.

در مقابل مدیران مدارس نیز در جوابیه اعتراضات فوق الذکر اظهار می‌کنند که حضور در مدرسه اختیاری است اما پر کردن این رضایت‌نامه اجباری است. این در حالی است که پیش از این آموزش و پرورش بارها گرفتن هر گونه رضایت‌نامه از سوی مدارس را غیرقانونی اعلام کرده بود.

در همین راستا، با اعتراض گسترده خانواده‌ دانش‌آموزان، طی پیگیری‌های این پایگاه خبری مبنی بر پاسخگویی مسئولان ذی‌صلاح نسبت به رسیدگی به اخذ رضایت‌نامه اجباری از والدین جهت مسئولیت سلامتی فرزندان، هیچگونه پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نشده است و متاسفانه روابط عمومی سازمان مربوطه از پاسخگویی به این مسئله امتناع کرد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

نرگس شریفی
1400/08/22 - 19:12

من اجازه نمی‌دهم فرزندم بره مدرسه یکسال رفوزه بشه مگه چی میشه بهتر از اینکه بمیره