20:42|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 16 آبان 1400 - 12:12
کد خبر: 17184
یادداشت:

چالشی جدی در انتظار دانشجویان/بازگشایی دانشگاه‌ها به چه قیمتی؟

باتوجه سرعت گرفتن واکسیناسیون و خبر بازگشایی دانشگاه‌ها، مسئله مهمی که مطرح است و دغدغه اصلی دانشجویان و مسئولان می‌باشد، بحث واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برنامه‌ریزی دقیق برای بازگشایی است.
چالشی جدی در انتظار دانشجویان/بازگشایی دانشگاه‌ها به چه قیمتی؟

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با سرعت گرفتن واکسیناسیون و کاهش آمار مبتلایان به کرونا در پیک پنجم طبق مصوبه ستاد استانی کرونا، دانشجویان به صورت حضوری در کلاس‌های درس فعالیت خواهند داشت.

طبق آمارهای دریافتی از مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا، پزشکان و مسئولان ذی‌ربط از وقوع پیک ششم خبر می‌دهند؛ در پی این تصمیم، دانشجویان و خانواده‌های آنان از بازگشایی شتابزده و رفع‌ محدودیت‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند و معتقدند حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها فعلا امکان‌پذیر نیست و نباید به یکباره همه محدودیت‌ها را برداشت تا عادی انگاری پیش آید.

نگرانی اصلی دانشجویان و خانواده‌ها عدم وجود تهویه مناسب و عدم بودجه کافی برای تعبیه آن در کلاس‌ها می‌باشد، از طرفی هم شنیده‌ها حاکی از آن است که برای جلوگیری از انتقال ویروس پنجره‌های کلاس باز گذاشته شود که در فصل زمستان تهدیدی برای سلامت دانشجویان می‌باشد.

ویروس منحوس کرونا هنوز ریشه‌کن نشده و تصمیم بازگشایی دانشگاه‌ها باعث نگرانی‌هایی برای دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها شده است. از آنجایی که عده‌ای از دانشجویان هنوز دز واکسن را هم دریافت نکرده‌اند، بازگشایی زودهنگام دانشگاه‌ها می‌تواند موجب شیوع مجدد ویروس شود.

در پایان انتظار می‌رود مسئولان ذی‌صلاح با طمأنینه عمل کرده، مدتی صبر کنند و با افزایش میزان واکسیناسیون اقدامات درمانی بسیار سفت و سختی را به وجود آورند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید