13:49|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 12 آبان 1400 - 13:32
کد خبر: 17165
سرهنگ بهزاد حجابی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی در گفتگو با باریش:

دستگیری عوامل حفر غیرمجاز در محله هفت آسیاب ارومیه

در طی عملیات صورت گرفته توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان، تیم حفاری غیرمجاز در یک منزل شخصی واقع در محله هفت آسیاب ارومیه دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شد.
دستگیری عوامل حفر غیرمجاز در محله هفت آسیاب ارومیه

سرهنگ بهزاد حجابی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: بر اساس گزارشات محلی و بررسی های میدانی تیم یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی طی عملیاتی موفق به دستگیری یک نفر در رابطه با این حفاری غیرمجاز که در منزل شخصی واقع در محله هفت آسیاب ارومیه صورت گرفته بود، شدند.

وی در ادامه گفت: این پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل کلانتری 12 ارومیه داده شد تا جهت رسیدگی  تحویل مراجع قضایی داده شود.

سرهنگ حجابی به تخریب آثار تاریخی توسط این حفاران غیر مجاز اشاره کرد و گفت: متاسفانه این حفاران غیر مجاز با افکار غلط و توهمی که در ذهن خود دارند و از طریق تحریک اطرافیان خود اقدام به چنین عملیاتی می کنند که اکثر قریب به اتفاق آنها  نه تنها موفق به کشف چیزی نمی شوند بلکه متاسفانه با این اقدامات غیرقانونی خود فقط به  تخریب آثار تاریخی می پرازند.

وی در خاتمه به همکاری مردم در رابطه با ارئه گزارش تخریب آثار تاریخی و باستانی اشاره کرد و گفت: از تمامی شهروندان درخواست داریم ما را در این راستا همراهی نمایند و اجازه ندهند که آثار تاریخی این استان توسط افراد سودجو نابود شود.                                                                                                                                                                                                                

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید