19:04|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 01 آبان 1400 - 11:39
کد خبر: 17108
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه عنوان کرد:

وحدت و همدلی؛ مهم ترین رمز پیروزی امت اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین قریشی موضوع وحدت را یکی از مسائل ضروری در کشورهای اسلامی دانست .
وحدت و همدلی؛ مهم ترین رمز پیروزی امت اسلامی


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به آغاز هفته وحدت و نامگذاری این هفته از سوی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران افزود: بهترین الگو و سرمشق برای وحدت امت اسلامی وجود مبارک امام جعفر صادق ع است چرا که امامان چهار مکتب اهل سنت بدون واسطه یا با واسطه از شاگردان امام صادق ع هستند.
 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی  موضوع وحدت را یکی از مسائل ضروری عالم اسلام دانست و تصریح کرد: دشمنان درصدد ایجاد اختلاف بین امت اسلامی هستند که باید مسلمانان با حفظ بصیرت خود بر ضرورت وحدت تاکید کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به عملکرد قابل تحسین قوه قضائیه در برخورد با برخی از مدیران اقتصادی دولت سابق تاکید کرد: دولت فعلی نیز باید افرادی را در مسند قدرت قرار دهد که هم اهل تقوا و خدا شناسی باشند و هم متخصص در امور باشند.
 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اهمیت توجه دولت حاضر به مباحث اقتصادی تصریح کرد: دولت باید از ظرفیت همه استانها برای پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی خود استفاده کند که آذربایجان غربی نیز در این زمینه پتانسیل های بی شماری دارد.

وی گفت :استاندار جدید آذربایجان غربی باید از ظرفیت نخبگان در حوزه های مختلف استفاده کرده و افراد متعهد و متخصص را برای پیشبرد امور انتخاب کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به این که همه خلایق در عالم هستی به برکت وجود با برکت پیامبر عظیم الشان اسلام ص ایجاد شده اند گفت:  مقام رسول گرامی اسلام در نزد خداوند به اندازه ای رفیع و با عظمت است که خداوند تبارک و تعالی خود به پیامبر اسلام صلوات می فرستد.

وی افزود: میزان پاداش و ثواب صلوات بر پیامبر اکرم ص قابل شمارش نیست و این مهم فقط از عهده پروردگار تبارک و تعالی بر می آید.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: عظمت روحی و سعه قلبی پیامبر اسلام ص به گونه ای است که قرآن کریم با آن عظمت خود به قلب نازنین خاتم النبیین نازل شد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: قرآن کریم پیامبر اسلام را صاحب خلق عظیم دانسته است و این مهم نیز نشان از عظمت وجودی رسول گرامی اسلام است.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید