15:32|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 01 آبان 1400 - 11:15
کد خبر: 17107
انتظار مردم آذربایجان غربی از استاندار جدید؛

استفاده از مدیران کارآمد در راس دستگاه های اجرایی

مردم آذربایجان غربی از استاندار خود در دولت سیزدهم انتظار دارند که در عزل و نصب‌ها و انتخاب مدیران استان کارآمدی افراد را در نظر داشته باشد چون در غیر این صورت اگر افراد کارآمدی در راس ادارات کل منصوب نشوند قطعا کاری از پیش نخواهد رفت و لازمه تغییر و تحول در استان استفاده از نیروهای انسانی کارآمد، متخصص و دلسوز در راس ادارات دولتی می باشد.
استفاده از مدیران کارآمد در راس دستگاه های اجرایی


سرویس سیاسی باریش نیوز، امروزه بهره مندی از نیروی انسانی ماهر و خلاق در فرآیند توسعه پایدار استان ها نقش اساسی دارد و در این میان به كارگیری مدیران نخبه و كارآمد كه با سبك مدیریتی صحیح و پویا بیشترین بهره وری را از این نیروی انسانی داشته باشند امری مهم و ضروری است.

متاسفانه بسیاری از سازمان‌ها و ادارات دولتی به‌علت نداشتن فرآیند درست جذب و تعریف نشدن شاخص‌های گزینش نیرو، با مشکل حضور نیروهای ناکارآمد و غیر ماهر در سازمان مواجه هستند که به‌دلیل سهولت در پذیرش و ورود به سازمان رخ می‌دهد و هزینه‌های گزاف به سازمان‌ها و عدم موفقیت آن‌ها در عرصه کسب‌وکار تحمیل می‌کند.

وجود مدیرانی كه با سبك مدیریت سنتی و نداشتن تخصص کافی ، موانع زیادی برای توسعه یافتگی استان ایجاد كرده و سبك های مدیریتی زیان بار و خسارت آور خود را كماكان ادامه می دهند یقیناموجب عقب ماندگی، هدر رفت منابع و تاخیر در روند توسعه استان می شوند.

استاندار جدید با وجود آمار بالای افراد تحصیل كرده و متخصص در استان می تواند به خوبی از آنها در راس ادارات دولتی استفاده كند تا تغییر و تحولی اساسی در سبك مدیریتی این استان ایجاد شود. هر چند سالها تلاش لازم است تا فضا را به طور زیربنایی تغییر داد و سبك مدیریتی را اصلاح كرد، اما با فرهنگ سازی، استفاده از نیروهای متخصص و ایجاد یك بانك اطلاعاتی كامل از مدیران موفق می توان افراد شایسته را طبقه بندی و سوابق و تجربه های موفق آنها را ثبت كرد تا در آینده بتوانند افراد متخصص را وارد عرصه كار نمایند.

 سخن آخر اینکه، قطعا با آغاز به کار استاندار جدید در آذربایجان غربی نباید از مدیرانی که عملکرد ضعیفی داشته‌اند استفاده شود و در این بین افرادی که عملکرد مطلوبی داشته و تداوم خدمت آنها به نفع مردم استان است به طور یقین باید مورد حمایت قرار گیرند چون ملاک رضایت‌مندی مردم است، اگر مردم از خدمات سازمان و یا دستگاهی که در مدیریت یک فرد خاصی بوده راضی هستند باید حمایت شود و اگر مدیری عملکرد ضعیفی داشته قطعا فرصت دادن به آنها بی عدالتی و جفایی است که در حق مردم  آذربایجان غربی است.

شیرین شریفی




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

محسنی
1400/08/01 - 14:34

با عرض تبریک به استاندار جدید.وضعیت آموزش وپرورش فعلی استان اصلا مطلوب نیست .امیدواریم اولین تغییر در آموزش وپرورش اتفاق بیافتد.