01:05|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 29 مهر 1400 - 10:41
کد خبر: 17104
یادداشت:

دو نرخی شدن قیمت مرغ، مردم ارومیه را دوباره به صف کشاند!

زیر سایه بی‌تدبیری مسئولان در ارومیه از چند روز گذشته، قیمت مرغ در بازار مجددا روند افزایشی گرفته و دو نرخی شده و این امر دوباره مردم را یه صف کشانده است.
دو نرخی شدن قیمت مرغ، مردم ارومیه را دوباره به صف کشاند!

سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها در حالی که زمزمه های آغاز پیک ششم در استان آذربایجان غربی به گوش می رسد با دو نرخی شدن دوباره قیمت مرغ زیر سایه بی‌تدبیری مسئولان شاهد تشکیل صف های طولانی در ارومیه هستیم.

در روزهایی که مردم گرفتار شیوع بیماری ویروس کرونا هستند، برخی از شهروندان برای تأمین نیازهای ضروری خود از جمله گوشت مرغ با مشکل مواجه شده ند و این مسئله در این شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و اوج کرونا بی عدالتی است که در حق شهروندان می شود.

متاسفانه از ابتدای سال تا کنون بازار مرغ بارها و بارها دچار نابسامانی گسترده‌ای شد و موجب شد مردم برای خرید مرغ با قیمت مصوب ساعتها در صف بایستند.

 تشکیل دوباره صف های مرغ در این بحران کرونا می تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد و علیرغم هشدارهای مکرر کارشناسان به مسئولین جهت جلوگیری از دو نرخی شدن قیمت ها متاسفانه هر روز شاهد کمبود و یا دو نرخی شدن برخی از کالاهای اساسی می شویم؛ تجربه ثابت کرده که مسئولان گوش شنوا ندارند و تا زمانی که شرایط بحرانی نشود اقدام مؤثری انجام نمی‌دهند.

 از مسئولان انتظار می‌رود با درایت بیشتری در این حوزه عمل کنند و اتخاذ تصمیم و تدبیر را به زمانی که وضعیت بحرانی شد، موکول نکنند، چرا که تجربه نشان داده زمان بحرانی شدن شرایط، کمترین نتیجه از بیشترین تلاش‌ها و اقدامات حاصل خواهد شد.

در این میان عده ای دلال و واسطه مرغ ها را به هر طریقی خارج از شبکه کشتار و با قیمت های بالا به فروش می رسانند. نظارت سازمان  صمت و جهاد کشاورزی بر نهاده های دامی می تواند، دست دلالان را از این بازار کوتاه کند و نابسامانی های کنونی را کاهش دهد. در حال حاضر مرغ با قیمتی بسیار بالاتر از نرخ مصوب دولتی به فروش می رسد و برخی  با وجود شیوع کرونا به دلیل مساعد نبودن وضع معیشتی مجبور به ایستادن در صف های طولانی برای دریافت مرغ دولتی هستند که آیا به دستشان برسد یا نه؟ 

در حالیکه زمزمه های خیز موج ششم کرونا در استان به گوش می رسد سو تدبیر مسئولان و متولیان تنظیم بازار در آذربایجان غربی مردم را به خیابان‌ها و ایستادن در صف‌های طولانی کشانده است و در این بین برخی از مسئولان به جای پذیرش ناتوانی خود در کنترل و تنظیم بازار، آن را بی‌فرهنگی مردم  تلقی می کنند!

شیرین شریفی


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

اصغر
1400/07/29 - 20:29

باز این یکی دیگر از توطئه ها برای گرفتار ومبتلا نمودن مردم شریف ارومیه به ویروس کرونا می باشد.