01:38|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 28 مهر 1400 - 13:23
کد خبر: 17099
یادداشت:

تکریم در ادارت دولتی / قانونی که باید متقابل باشد

افزایش مشکلات شهری و وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه باعث کاهش صبر و تحمل شهروندان و پرخاشگری آنها در جامعه شده است و همین موضوع به زندگی اجتماعی و ادارات نیز کشیده شده است و موجب بروز مشکلات زیادی میان کارمندان و ارباب رجوع شده است.
تکریم در ادارت دولتی / قانونی که باید متقابل باشد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در این روز ها که شیوع بیماری کرونا باعث شده است که استرس موجود درشهر بر رفتار و تحمل مردم تاثیر فراوانی بگذارد و به دنبال آن بی احترامی ها و اختلافات متعدد بین مردم و کارمندان در محیط های کاری و اداری پدید آید و موجب بروز نزاع و اختلافات زیادی در بین ارباب رجوع و کارمندان شود و انجام کار اداری را هم برای خود و هم دیگر شهروندان را مختل سازد و باعث پایمال شدن حق دیگران نیز شوند.
 
از سوی دیگر باید به کارمندان ادارات نیز اشاره کنیم که با وجود مشکلات اقتصادی و خانوادگی شخصی خودشان در ادارات هر روزه باید با هزاران نفر سر و کله بزنند ، باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشیم که کارمندان نیز با پایان یافتن صبرشان امکان پرخاشگری و ایجاد نزاع را دارند اما باید با توجه به تکریم ارباب رجوع خود را کنترل کرده و از بروز نزاع و هرج و مرج جلوگیری کنند.

درگیری هایی  که در ادارات میان مسئولان و مردم به وجود می آید و الفاظی که در موئسسات به کار گرفته می شود حاکی از همین عدم رعایت تکریم ارباب رجوع و مسئولان می باشد که باعث بروز این مشکلات متعدد در سطح شهر می شود.

باید پرسید که آیا این مشکلات در ادارات دولتی و غیر دولتی دلیلی نمی باشد که قوانینی برای احترام متقابل و حقوق همسان بین کارمندان و ارباب رجوع برقرار شود؟

در پایان باید به این نکته مهم اشاره کنیم که اگر احترام و درک متقابل در جامعه به قانون تبدیل شود و شهروندان با رعایت این قانون در ادارات دولتی برخورد کنند دیگر شاهد هرج و مرج در ادارات بین کارمندان و ارباب رجوع نخواهیم بود و کارهای اداری در وقت خود و با نظم انجام می پذیرند و حق هیچ کدام نیز پایمال نمی شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید