03:20|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 27 مهر 1400 - 12:40
کد خبر: 17094
یادداشت:

ضرورت ساماندهی سگ های خیابانی در ارومیه از سوی مسئولان شهری

این روزها بسیاری از شهروندان ارومیه ای وجود سگ‌ها در سطح شهر و در تمام ساعات شبانه‌روز را یک معضل مهم می دانند و از مسئولان تقاضای رسیدگی به حل این موضوع و جمع‌آوری این حیوانات را از سطح شهر دارند.
ضرورت ساماندهی سگ های خیابانی در ارومیه از سوی مسئولان شهری


سرویس اجتماعی باریش نیوز، ماجرای سگ‌های خیابانی در ارومیه بارها و بارها به مسئولان مربوطه گوشزد شده، اما متأسفانه هیچ گاه نتوانستندجوابگوی مطالبات مردم باشند؛ انتظار می رود اعضای شورای شهر به این معضل مهم هم نگاه جدی داشته و با نظارت و تذکر به شهرداری هر چه سریع‌تر در فکر رفع این مشکل برآیند.

همه ما انسان‌ها بر این عقیده هستیم که حیوانات نیز در این دنیا حق و حقوق مشخصی دارند و هیچکس موافق حیوان آزاری نیست اما طبیعی است که جای سگ در مرکز شهر و مکان‌های پر رفت و آمد نیست و لازم و ضروری است که مسئولان شهری جمع آوری این سگ ها را در راس کار خود قرار دهند؛ چرا که عدم توجه به این مسئله هم جان این سگ ها را به خطر می اندازد و هم باعث نارضایتی شهروندان می شود.

بر اساس اظهار نظر بسیاری از کارشناسان ساماندهی زباله‌ها خود می تواند مقدمه سامان دهی سگ‌های بی پناه باشد و این امر می تواند توسط شهرداری در محل دفن زباله‌ها، پس مانده‌های غذاها و نیز آب لازم نیز برای این حیوانات فراهم آید تا آنها در جستجوی غذا و آب به خارج از مناطق مسکونی هدایت شوند.

هرچند بر اساس قوانین، ساماندهی و جمع‌آوری سگهای ولگرد بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است؛ اما با توجه به هزینه‌های بالا این ساماندهی آن‌گونه که باید اجرایی نشده یا اگر اقدامی هم صورت گرفته در کاهش جولان این حیوان در سطح معابر و خیابانها تأثیرگذار نبوده است.

در این میان، آنچه تاکنون مورد توجه قرار نگرفته دلایل رشد پلکانی جمعیت سگها در این شهر است. به گفته شهروندان وجود این سگها در سطح شهر و در تمام ساعات شبانه‌روز و ورودشان به محله‌های مسکونی و گاه پارک‌های اطراف و محوطه بیمارستانها موجب ایجاد ترس از بابت انتقال بیماری و رعب و وحشت شده ‌که از مسوولان ذی‌ربط تقاضای رسیدگی و جمع‌آوری دارند.

سخن آخر اینکه، بدون ‏شک مدیریت کارآمد و علمی کمک می‌کند تا در آینده جمعیت سگها در محیط ‌های شهری که هم برای انسان و هم برای خود سگها مناسب نیست کنترل شود.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید