17:07|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 26 مهر 1400 - 11:25
کد خبر: 17085
به مناسبت هفته تربیت و ورزش بدنی؛

دغدغه‌های ناتمام ورزشکاران حرفه‌ای آذربایجان غربی/ قهرمانان ورزشی نباید دغدغه مالی داشته باشند

این روزها دغدغه مالی از مشکلات اصلی ورزشکاران حرفه ای در استان آذربایجان غربی می باشد و یک ورزشکار حرفه‌ای اگر بخواهد ورزش قهرمانی دهد نباید دغدغه پول و مسائل مادی را داشته باشد.
دغدغه‌های ناتمام ورزشکاران حرفه‌ای آذربایجان غربی/ قهرمانان ورزشی نباید دغدغه مالی داشته باشند

سرویس ورزشی باریش نیوز، ورزش یکی از فاکتورهای اصلی حفظ سلامت جسمی و روحی است که امروزه در بخش های ورزش همگانی، آماتور و حرفه ای در جامعه رواج یافته است. ورزش حرفه ای ورزشی است قهرمانی و مدال آور که با افتخارآفرینی ورزشکاران و قهرمانان ملی در صحنه های بین المللی و به اهتزاز در آمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران سربلندی و اعتلای نام ایران اسلامی را در جهان به همراه دارد.

استان آذربایجان غربی از جوانان مستعدي براي حضور در ميادين ورزشي برخوردار است، اما در دوران فناوري‌هاي نوين امروزي، تنها استعداد نمي تواند يك ورزشكار را به اوج افتخارات ملي و بين‌المللي برساند و این امر نیازمند ایجاد زیر ساخت های مناسب و حمایت ویژه مسئولان ورزشی استان می باشد.

از نظر بسیاری از کارشناسان توجه به زيرساخت ها و امكانات ورزشي، توسعه ورزش هاي پايه، ارايه دوره هاي آموزشي به مربيان، به روز نگهداشتن اطلاعات علمي و ورزشي مربيان و دست اندركاران ورزش، تامين اعتبار براي طرح هاي مالي و حمايتي از تيم ها و ورزشكاران و استعداديابي مهمترين زيربناي توسعه ورزش حرفه اي و قهرماني در رشته هاي مختلف از دیدگاه بسیاری از کارشناسان ورزشی عنوان شده است.

با توجه به اهمیت و ارزش و تأثیر ورزش در سلامت اقشار مختلف جامعه، مسئولان باید توسعه سرانه‌های ورزشی و توجه عادلانه به ورزش جوانان، همگانی و قهرمانی در تمام شهرستان‌های استان را مورد توجه قرار دهند و مسئولان ورزشی استان باید با اتخاذ تدابیر لازم و همچنین مشارکت دادن بخش خصوصی و همکاری با صنایع بزرگ استان زمینه را برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مناطق مختلف فراهم آورد.

بسیاری از ورزشکاران با توجه به ورزش حرفه ای که انجام می دهند متاسفانه زمانی برای درآمد زایی و کسب درآمد ندارند و و امروه اکثر رشته های ورزشی از بابت مالی مشکل دارند که اگر این مشکلات برطرف شود قطعا ورزشکاران توانمند بسیاری را می توان وارد عرصه های بین المللی نمود.


حمایت از ورزش حرفه ای و قهرمانان رشته های مختلف یکی از مهمترین عواملی است که در رفع دغدغه قهرمانان ملی برای گرفتن مدال و افتخارآفرینی برای استان و به دنبال آن کشور بسیار حائز اهمیت است؛ با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی از پتانسیل ها و استعدادهای ورزشی بالایی برخوردار است قطعا توجه و رسیدگی و حمایت مسئولان ورزشی به این امر مهم در کسب مدال های رنگارنگ توسط ورزشکاران این خطه در عرصه های آسیایی، بین المللی و جهانی در رشته های مختلف  گامی مهم و موثر خواهد بود.

شیرین شریفی


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید