13:50|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 25 مهر 1400 - 12:24
کد خبر: 17081
یادداشت:

وضعیت اسفناک پل های عابر پیاده/ به نام مردم به کام تبلیغات

پل های عابر پیاده برای سهولت رفت و آمد و تردد برای عبور از خیابان تعبیه شده اند اما این روزها به گفته شهروندان ارومیه ای این پل ها با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و هم از لحاظ فنی و هم شکل ظاهری آن ها نیاز به رسیدگی و تعمیرات دارند.
وضعیت اسفناک پل های عابر پیاده/ به نام مردم به کام تبلیغات

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با تردد در خیابان های کلانشهر ارومیه شاهد وضعیت نابسامان امکانات عبور و مرور شهری هستیم که فاقد کیفیت های لازمه و اصول مناسب شهرسازی هستند.افزایش شهرنشینی مزید بر علت شده است که مسئولان شهری توجه بیشتری به کیفیت سیستم شهری بکنند اما همچنان شاهد بی توجهی مسئولان به این معضل مهم شهری هستیم.

پل های عابر پیاده در سطح شهر از همان ابتدای طراحی و ساخت فاقد استاندارد های لازمه بوده و مشکلات فراوانی برای شهروندان به خصوص کودکان و افراد سالمند به وجود آورده اند.این پل های عابر که در سطح شهر هستند، هیچکدام برای استفاده معلولین ساخته نشده اند و برای استفاده آنها از هیچگونه امکاناتی برخوردار نمی باشند.

طبق گلایه و شکایت شهروندان تا به حال چندین بار گفته شده است که این سازه ها نیاز به رسیدگی و تعمیر دارند، اما همچنان شاهد بی توجهی مسئولان شهری به این مشکلات بوده ایم و همان طور که به چشم می آید با از هم خواهیم بود.

آن طور که به نظر می آید مسئولین شهری هیچ توجهی به سلامت و زندگی شهروندان نمی کنند و با بی توجهی به میله های فرسوده و شرایط نگران کننده این پل ها باعث ایجاد خطراتی برای جان شهروندان می شوند.

عبور از بزرگراه ها در شهر با توجه به سرعت های سرسام آور ماشین ها ، کاری تقریبا غیر ممکن و بسیار خطرناک است و این امر نیازمند پل هایی است که مردم بتوانند از آن برای گذر استفاده کنند. علاوه بر مشکلات فنی پل ها، نصب بیلبورد ها در کنار پل های عابر پیاده غیر از منفعت برای یک عده افراد خاص فایده دیگری ندارد که هیچ ، باعث ایجاد مکانی برای زورگیری و سلب امنیت و آرامش همشهریان به خصوص زنان و دختران می شود و همین موضوع مزید بر علت شده است که بانوان رغبتی به استفاده از این پل ها نداشته باشند و خطر عبور از خیابان را به جان بخرند.

مسئولان و ارگان های مربوطه باید با اتخاذ قوانین و برنامه ریزی هایی در راستای اصلاح این امر تلاش کنند تا بیشتر از این شاهد اتفاقات ناگوار در سطح شهر برای شهروندانمان نباشیم.

کمبود این امکانات در خیابان های چند بانده و پرتردد و بزرگراه ها معضل دیگری است که این پل ها در شهر ایجاد کرده اند . عده ای از این امکانات برای منفعت خود و بهره برداری از آنها برای تبلیغات خودشان استفاده می کنند و طبق مشاهدات هدف از ساخت و اجرا این طرح ها برای آسایش عابرین پیاده نمی باشد.

حال سوال اینجاست که پل های بدون پله به چه کار شهروندان می آید؟ مردم چگونه باید از آنها برای عبور خود از خیابان استفاده کنند؟ مشخص است که از بدنه این پل ها برای تبلیغات و وصل بیلبورد ها و بنرهای تبلیغاتی استفاده می شود.

در پایان روی سخن با مسئولانی است که صدای نارضایتی مردم را نشنیده گرفته و توجهی به آنها نمی کنند،انتظار شهروندان از مسئولان برای رسیدگی به شرایط موجود می باشد که در جهت تعمیر و جایگزینی پل های عابر غیر استاندارد به عمل آورند و در جهت اصلاح وضعیت موجود گام بردارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید