16:17|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 20 مهر 1400 - 13:37
کد خبر: 17062
یادداشت:

غیر استاندارد بودن نمای ساختمان ها در کلانشهر ارومیه

چهره کلانشهر ارومیه این روزها علاوه بر فضای سبز شهری و آسفالت و... وابسته به نما ساختمان ها نیز می باشد که متاسفانه هرج و مرج در ساخت نماها و عدم استاندارد سازی آنها باعث شده است که صدای اعتراض مردم از چهره شهر و آسیب های جانی و مالی بلند شده است.
غیر استاندارد بودن نمای ساختمان ها در کلانشهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با تردد در سطح شهر ارومیه شاهد ساختمان هایی با نماهای مختلف هستیم که نشان از هرج و مرج بصری هستندو این روز ها با ساخت و ساز بسیار در خیابان ها باعث سدمعبر نخاله های ساختمانی و آسیب به چهره شهر شده و معضلات زیادی برای شهروندان ارومیه ای به وجود آورده اند.

استفاده از نماهای شیشه ای و سنگی در ارومیه بسیار مرسوم شده است ولی هیچ کدام از این ساختمان ها استاندارد سازی نشده اند و در هنگام وقوع زلزله خطرات جانی و مالی زیادی به وجود می آورند.

وضعیت ساختمان ها و موادی که برای آن ها استفاده می شود فاقد کیفبت مطلوب و ظاهر مناسب می باشند.

نمای ساختمان ها در روحیه شهروندان و زیبایی شهری تاثیر فراوانی دارد که بی توجهی شهروندان و عدم رسیدگی مسئولان به این موضوع باعث شدهاست این روز ها توجه کمتری به این مسئله صورت گیرو و به دنبال آن معضلات فراوانی به بار آورد.
با توجه به وعده های داده شده از سوی مسئولان شهری باید تا به حال شاهد اصلاح وضعیت موجود و کاهش معضلات می بودیم اما همچنان ساختمان های تازه ساز با نماهای جدید فاقد کیفیت و استاندارد های لازمه می باشند و هیچ تغییراتی در وضعیت موجود ایجاد نشده است.

طراحی و ساخت نما ها قوانین و ضوابط خاصی برای خود دارند که باید طراحان و نصاب های ساختمانی به کارشناسی متخصصان توجه کنند و با تعرفه ها و قوانین اصلی بسازند.

در پایان روی با مسئولان مربوطه است که توجه زیادی به زیبایی شهر و نماهای ساختمانی داشته باشند تا با اصول مختص به خودشان ساخته شوند و عدم استاندارد سازی باعث ایجاد بحران در کلانشهر و میان شهروندانمان نشود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید