15:20|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 19 مهر 1400 - 13:40
کد خبر: 17058
یادداشت:

اخذ عوارضی از آزادراهی که از هیچ گونه استانداردی برخوردار نیست

جاده ارومیه به تبریز یکی از مسیرهای مهم مواصلاتی است که به طور روزانه حجم زیادی از خودروهای سبک و سنگین از این مسیر تردد می‌کنند.
اخذ عوارضی از آزادراهی که از هیچ گونه استانداردی برخوردار نیست

سرویس اجتماعی باریش نیوز، از زمانی که روند اخذ عوارض در این مسیر اجرایی شده است دریافت عوارض نامتعارف، متناسب با امکانات و تردد در جاده اعمال نشده و افرادی که از این مسیر رفت و آمد دارند به شدت از این موضوع گلایه‌مند هستند.

هزینه‌ای سنگین برای مسیری که آسفالت دارای دست‌اندازهای فراوان است و روزانه علاوه بر تصادفات موجب ورود خسارت به خودروهای عبوری می‌شود.

چند سالی است که وضعیت نامناسب آسفالت جاده شهید کلانتری و عوارض پل میانگذر دریاچه ارومیه مردم را ناراضی کرده و با این حال مسئولان متولی هیچ‌گونه اقدام قابل توجهی در این راستا انجام ندادند.

تعرفه عوارض آزاد راه ارومیه-تبریز در حالی افزایش یافت است که بسیاری از رانندگان و مسافران ازکیفیت آسفالت این مسیر گلایه دارند و این افزایش تعرفه را غیر قانونی می دانند.

در این رابطه مردم استان همواره از این موضوع گلایه‌مند هستند که دریافت عوارض برای رفت و برگشت یک خودرو در یک روز به دور از انصاف است .

متاسفانه، بخشی از این مسیر بخصوص بعد از پل شهید کلانتری به طرف تبریز بیشتر به مسیرهای خاکی شباهت دارد و نیاز به آسفالت و ترمیم و بهسازی دارد تابتواند در زمره راه ‌های اصلی قرار بگیرد؛ عوارض دریافتی برای خودروهای سواری در این مسیر، 9 هزار تومان است که این امر با نارضایتی رانندگان و تردد کنندگان از این مسیر روبرو شده است.

به هر حال، دریافت عوارض از مسیر آزاد راه ارومیه به تبریز و عدم شفاف سازی در هزینه کرد این عوارضی ها طی چند سال گذشته حاشیه ساز بوده و این امر نیاز به رسیدگی ویژه از سوی مسئولان مربوطه می باشد؛ چرا که همواره برای مردم این سوال پیش می آید که با و جود پرداخت این همه عوارضی چرا این آزادراه هموراه دارای وضعیت نامناسب و غیرقابل قبولی می باشد؟  
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید