13:11|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 14 مهر 1400 - 13:44
کد خبر: 17041
متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

بارداری در سنین بالا با خطرات مهمی همراه می باشد

بارداری در سنین بالا با خطرات زیادی همراه است، ریسک انواع اختلالات ژنتیکی  در بارداری بعد از چهل سالگی بالاتر است و برای مادران هم بارداری زودهنگام بعد از زایمان اول با خطراتی مثل احتمال آسیب به رحم و بعضی عوارض حین بارداری همراه می باشد.
بارداری در سنین بالا با خطرات مهمی همراه می باشد

دکتر میترا حبیب‌زاده، متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با سرویس سلامت باریش نیوز، اظهار کرد: برداری در سنین بالا با خطرات زیادی همراه است.

وی افزود: ریسک انواع اختلالات ژنتیکی  در بارداری بعد از چهل سالگی بالاتر است ، مثل سندرم داون.عوارض حین بارداری مثل فشارخون بارداری، دیابت بارداری و پره اکلامپسیهم در بارداری با سنین بالا بیشتر دیده می شود.

متخصص زنان در پاسخ به این پرسش که می شود بعد از زایمان اول بلافاصله باردار شد گفت: بارداری بلافاصله یا بافاصله کم بعد از بارداری اول نیز خطرات خودش را دارد . خطر زایمان زودرس،نارس به دنیا آمدن فرزندتان، وزن کم موقع تواد و موارد دیگه در این شرایط بیشتر است.

وی اذعان کرد برای مادران هم بارداری زودهنگام بعد از زایمان اول با خطراتی مثل احتمال آسیب به رحم و بعضی عوارض حین بارداری همراه است.

 وی افزود : بهتر است حداقل 18 ماه بین دو فرزندتون فاصله سنی باشد. البته فاصله استاندارد بهتر است سه سال باشد تا خیالمان از همه چیز راحت تر باشد. مواردی هم وجود دارد که مامان ها کمتر از 18 ماه بعد فرزند دومشان را به دنیا می آورند، اما این نوع بارداری و زایمان می تواند عوارض خودش را داشته باشد.

متخصص زنان، زایمان و نازایی در ادامه این گفت و گو تصریح کرد: اگر زایمان شما سزارین باشد مقداری دیرتر از زایمان طبیعی بدن و رحم شما بهبود پیدا می کند. پس بهتر است حداقل 18 ماه یا بیشتر به بدنتان زمان بدهید. اگر سن خیلی پایین یا بالایی دارید بهتر است قبل از اقدام برای بارداری با پزشک خود مشورت های لازم را انجام دهید.

دکتر حبیب زاده در پایان افزود: بهتر است دو سال کامل به کوچولوی اول خود شیر بدهید و بعد از اون باردار شوید تا کوچولوی اولتان از مزایای شیر مادر بهره مند شود و اگر در زندگی در دوران پر استرسی به سر می برید بهتر است برای بارداری مجدد تجدید نظر کنید.



آدرس و شماره تماس دکتر میترا حبیب زاده، متخصص، جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه

ارومیه: خیابان حسنی، روبروی بیمارستان مهزاد، ساختمان لقمان ۳، طبقه 2

شماره تماس: 09153414736_33431204

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید