14:20|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 07 مهر 1400 - 13:09
کد خبر: 17015
یادداشت:

فاصله گرفتن دانش آموزان از فضای درسی مدارس / داستان تکراری زیرساخت های نامناسب برنامه شاد

حدود دو سال از آموزش در روزهای کرونایی می‌گذرد، کرونایی که مسئولان آموزش و پروش در دولت گذشت هدر ابتدا درباره آن اظهار داشتند که «اجازه نمی‌دهیم این پاندمی مأموریت‌های ما را زمین بگذارد» و در نهایت ارائه نسخه شاد یعنی شبکه آموزش دانش آموزی راه حل این وزارتخانه برای متوقف نشدن آموزش و پرورش در این روزها بوداما متاسفانه حالا با شروع سال تحصیلی جدیداین برنامه نتوانسته کوچکترین خدمات آموزشی به دانش آموزان ارائه دهد و همچنان دارای مشکل می باشد و این امر باعث نگرانی و نارضایتی اولیای دانش آموزان شده است.
فاصله گرفتن دانش آموزان از فضای درسی مدارس / داستان تکراری زیرساخت های نامناسب برنامه شاد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سامانه شاد متاسفانه تا کنون نتوانسته آنگونه که باید پاسخگوی نیازهای معلمان و دانش‌آموزان باشد. کندی سرعت یکی از اصلی‌ترین انتقاداتی بود که در مورد آن همواره مطرح می‌شود.

با آغاز سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان و معلمان در سراسر کشور همچنان برای استفاده از امکانات سامانه شاد با مشکلات زیادی درگیر هستند؛ حال در این میان سوال این است که چرا مسئولان آموزش و پرورش قبل از بازگشایی مدارس به فکر به روز رسانی این برنامه نبودند؟

بسیاری از خانواده ها با ابراز نگرانی از آینده تحصیلی فرزندان خود بر این باورند که از زمان مجازی شدن مدارس فرزندان آنها دچار افت تحصیلی شده اند و متاسفانه برنامه سشاد نیز نتوانسته در امر آموزش به خوبی عمل کند و با توجه به مشکلات به وجود آمده در سال تحصیلی جدید چندان چشم امیدی به سال تحصیلی پیش رو ندارند و به قول معروف سالی که نکوست از بهارش پیداست...

کلام آخر اینکه، اپلیکشین شاد که در فضای مجازی بستر آموزش تحصیلی در مقاطع ابتدایی و متوسطه است، حالا نه تنها نتوانسته جای حضور فیزیکی دانش آموزان را در کلاسهای درس پر کند بلکه موجب شده تا آنها از فضای درسی مدارس نیز فاصله بگیرند؛ چرا که اپلیکشین شاد از هیچ گونه زیر ساخت مناسبی برخوردار نمی باشد و اگر فکری اساسی برای سامان دادن آن نشود قطعا ضربه جبران ناپذیری بر پیکره آموزشی کشور وارد خواهد شد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید