10:37|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 04 مهر 1400 - 13:48
کد خبر: 17002
یادداشت:

مردم مراقب کلاهبرداران فضای مجازی باشند

پیشرفت تکنولوژی و به روز رسانی برنامه های آنلاین و نرم افزار ها، باعث شده است امروزه در بین مردم به جای روش سنتی و خروج از منزل برای خرید ، با روشن کردن اینترنت و زدن چند گزینه خرید های خود را انجام می دهند و به صورت اینترنتی نیز پرداخت ها انجام می شود.اما در این میان سودجویانی هستند که از این شیوه برای سوء استفاده به نفع خودشان و کلاهبرداری از این شیوه استفاده می کنند ،آنان با ترفندهای مختلف از سادگی برخی سوء استفاده می كنند و حساب بانكی آنان را خالی می کنند.
مردم مراقب کلاهبرداران  فضای مجازی باشند

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، در این روزهای کرونایی که هر گونه فعالیت از داخل خانه انجام می گیرد مردم برای حفظ جان خود بیشتر ترجیح می دهند در خانه بمانند و از منزل کار های خودرا انجام دهند ، این مسئله مزید بر علت شده است که بازار کار خرید های اینترنتی و آنلاین شاپ ها به شدت رواج پیدا کند.

وجود این جنس کسب و کار ها در جامعه مدرنیته امروزه بسیار مهم و حائز اهمیت است ، اما کلاهبردارانی نیز در این میان هستند که از این فرصت به نفع خود استفاده می کنند و جیب مردم بی خبر از همه جا را به راحتی و ایجاد تغییراتی در نرم افزار ها یا طراحی سایت هایی برای شرط بندی یا خرید به راحتی خالی کنند. 

البته بی دقتی و عدم توجه مردم هنگام خرید نیز کمک شایانی به کلاهبرداران برای انجام کارشان می کند ، چون این افراد با ساده ترین روش ها و با به کارگیری ساده ترین برنامه ها کارشان را انجام می دهند،و با اندکی دقت و توجه و تشخیص فریب آنها می توان از این عمل جلوگیری کرد.


در این باره که کلاهبرداران اینترنتی با چه ترفند و روش هایی از حساب ها سوء استفاده می کنند ، بار ها پلیس فتا و نیروی انتظامی اخطار داده است و برای هوشیار شدن مردم اطلاع رسانی کرده اند اما همچنان شاهد اعتماد بی جا و بدون فکر مردم به آنها هستیم 

 
در پایان روی سخن با طراحان این نرم افزار ها و پشتیبانان آن است که بیشتر به امنیت کاربرانشان دقت کنند و امنیت را بیشتر در نرم افزار ها تقویت کنند تا محیطی مطمئن برای کاربران فراهم شود تا بتوانند به راحتی نیازشان را برطرف کنند. و از سوی دیگر از مردم هم انتظار می رود بیشتر حواسشان را جمع کنند و به راحتی فریب کلاهبرداران را نخورند و با دقت و اطلاعات بیشتر اقدام به انجام کارهای اینترنتی بکنند تا در چاه این نوع کلاهبرداران نیوفتند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید