15:25|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 04 مهر 1400 - 13:31
کد خبر: 17001
یادداشت:

کارگران ، بدون بیمه مشغول کارند!

بی توجهی مسئولان به شرایط سخت کاری کارگران و وضعیت نابسامان اقتصادی آنها از یک سو و از سوی دیگر همه گیری ویروس کرونا و در خطر بودن این قشر باعث شده شرایط زندگی آنها دشوار تر از قبل شود ودر این میان عدم پیگیری مسئولان به بیمه کارگران و کمک به بهتر شدن شرایط زندگیشان ، نمک روی زخم آنها شده است.
کارگران ، بدون بیمه مشغول کارند!

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، با همه گیری ویروس کرونا در استان، اکثریت کارگران کار خود را از دست داده اند و متاسفانه از هیچ پشتوانه‌ای برای گذران از این وضعیت برخوردار نیستند.کاهش درخواست جهت استفاده از نیروی کارگری باعث شده است که آنها در این روزها که گرانی در جامعه حاکم شده است ، بدون کسب در آمدی مجبور به تهیه اقلام مورد نیاز خانواده خود باشند و با عدم توان تهیه مایحتاج ، شرمنده زن و بچه خود شده و معیشتشان هر روز دشوار تر از دیروز شود.


جدای از معیشت و وضعیت اقتصادی کارگران، سختی کار این قشر و در خطر بودن جان آنها موضوعی نیست که بتوان به راحتی آن را نادیده گرفت. شغل دشوار کارگران آنها را مشمول به دریافت بیمه می کند ، اما بی توجهی مسئولان به این موضوع سالیان سال است که مسئله بیمه را پشت گوش انداخته و شرایط را برای زندگی آنها دشوار تر کرده است. مسئولان وعده های مختلفی در این باره داده اند حتی اظهار به بیمه بودن تمامی کارگران کرده اند اما آنطور که از اعتراض کارگران به چشم می آید ، توجه چندانی به بیمه آنها نشده است.


کارگرانی هم که بیمه شده اند ، هر روز نگران قطعی آن از طرف کارفرما خود یا عدم توان واریز بیمه هستند و همچنین کارگرانی هم که مشمول دریافت بیمه بیکاری شده اند، مدت ها است بیمه خود را دریافت نکرده اند.

و در ادامه این سوال پیش می‌آید که آیا مسئولان مربوطه شاهد این شرایط سخت معیشت کارگران نمی باشند ؟ آیا نمی خواهند به بیمه این قشر توجهی داشته باشند؟

در پایان روی سخن با مسئولانی است که می بینند شرایط را اما همچنان توجهی نمی کنند، انتظار از شما مسئولان است که با اندکی رسیدگی به این موضوع می توانید شرایط را سامان دهید و بار بزرگی از دوش این قشر ضعیف و آسیب دیده بردارید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید