14:04|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 01 مهر 1400 - 13:25
کد خبر: 16991
یادداشت:

طلاق برای گریز از مشکلات

در این روز ها که فشار های متعدد جامعه و مسئله کرونا بر دوش شهروندان سنگینی می کند ، شاهد افزایش آمار طلاق در خانواده های ایرانی هستیم. طلاق در سال های اخیر به یک معضل مهم اجتماعی تبدیل شده است و متاسفانه روز به روز افزایش می یابد.
طلاق برای گریز از مشکلات

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، افزایش آمار طلاق و آسیب هایی که گریبان رکن اصلی جامعه یعنی خانواده را می گیرد ، باعث شده است توجه آسیب شناسان اجتماعی به این معضل مهم جامعه جلب شود.

طلاق در معنا فقط جدایی را برای هرشنونده ای تداعی می کند اما با اندکی تفکر می توان آن را به فاجعه ای در خانواده تشبیه کرد. رواج خشونت و نزاع در خانواده ، افسردگی و منزوی شدن فرزندان طلاق و نمود پیدا کردن اختلالات روانی و رفتاری در روزمرگی آنها از آثار افزایش آمار طلاق در جامعه می باشد.

با توجه به خانه نشینی های متعدد که ثمره شیوع بیماری کرونا بوده است اعضای خانواده با چالش های مختلفی در برقراری ارتباط با یکدیگر روبه رو شدند. برای مثال می توان به عدم توانایی برقراری ارتباط صحیح با فرزندان و حتی همسر در خانواده اشاره کرد. این موضوع باعث شد که طلاق تبدیل به راه فرار از این جنس مشکلات شود غافل از اینکه این روش راه حل نیست و فقط به پاک کردن روی مسئله می ماند.

طلاق در این روزها، تبدیل به راه فراری شده است درصورتی که باید به عنوان گزینه آخر آن را در نظر گرفت. طبق نظر روانشناسان، قبل از اقدام به طلاق باید به مشاوره درمانی های خانواده پرداخت و در صورت نظر روانشناس اقدام به طلاق کرد. این در صورتی است که بدون هیچ دوره ی درمانی و مشاوره ای، خانواده های امروز با کوچک ترین مشکلات برای طلاق و جدایی اقدام می کنند. 

در پایان روی سخن با خانواده هایی است که در این روزها قصد اقدام به طلاق و یا در حال طی کردن مراحل قانونی و اداری طلاق هستند که در صورت وجود راه و روشی برای ادامه زندگی و یا جبران تمام مشکلات، در کنار یکدیگر بمانند و در جهت حفظ رکن خانواده قدم بردارند و فرصتی دوباره را برای خود و خانوادیشان رقم بزنند.



شهرزاد جمالی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید