01:37|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1400 - 13:34
کد خبر: 16982
یادداشت:

بیکاری،دغدغه ناتمام جوانان

این روز هااز یک سو بیکاری جوانان تحصیل کرده و از سوی دیگر وضعیت اقتصادی نابسامان حاکم در جامعه باعث ایجاد معضل بزرگی برای جوانان شده است که نیاز مبرمی به رسیدگی مسئولان دارد.
بیکاری،دغدغه ناتمام جوانان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، آنچه این روز ها بیشتر از هر زمان دیگری به گوش می رسد ، بیکاری جوانانی است که درس خود را تمام کرده و مدرک خود را گرفته اند و در جست و جوی حرفه ای مرتبط با رشته خود هستند اما این جست‌وجوها تا به حال فایده‌ای برای آن‌ها نداشته است. 

معضل بزرگ بیکاری تبدیل به دغدغه ای برای قشر جوان و خانواده هایشان شده است که اگر به همین روال ادامه پیدا کند میتواند مشکلات روحی و روانی زیادی همچون ایجاد خشونت در جامعه به بار بیاورد و همچنین باعث ایجاد افسردگی و احساس نا امیدی جونان از زندگی شود. 

این دغدغه مشکلات دیگری همچون عدم انگیزه برای تشکیل زندگی و بی بند و باری جوانان،استفاده بیش از اندازه فضای مجازی و کشیده شدن آنها به اعتیاد را به بار اورده است که در صورت عدم رسیدگی و پیگیری مسئولان مربوطه می تواند مشکلات لاینحلی را به وجود آورند.

بیکاری باعث شده است که جوان قادر به تامین وضعیت مالی مناسب و ایجاد تعادل در زندگی نباشد وتوان مالی خود را برای خرید یا اجاره مسکن و مایحتاج خانه کامل از دست بدهد و به دنبال آن جوانانی که تشکیل زندگی داده اند با مشکل طلاق و از هم پاشیدن خانواده خود رو به رو شود. 

این دغدغه فکری اگر برطرف نشود مشکلات فراوانی برای جامعه به بار می آورد و نسل آینده را با خطرات زیادی رو به رو می کند. 

از مسئولان مربوطه انتظار می رود با رسیدگی و پیگیری این معضل در راستای برطرف کردن آن قدم موثری بردارند و انگیزه کافی برای جوانان بدهند تا دغدغه اصلی آنها که بیکاری است برطرف شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید